SlideShare una empresa de Scribd logo
1 de 30
Descargar para leer sin conexión
III	
  Jornada	
  emprendre	
  a	
  internet
La	
  teva	
  primera	
  campanya	
  a	
  Google	
  Adwords
Què	
  hem	
  de	
  conèixer?
✔	
  Com	
  funciona	
  Google	
  Adwords?
✔	
  Primers	
  passos
✔	
  Mesurem	
  en	
  rendiment
✔	
  OpCmització	
  de	
  les	
  campanyes
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Google	
  domina	
  la	
  publicitat	
  online	
  amb	
  una	
  
quota	
  superior	
  al	
  45%
La	
  major	
  audiència	
  
possible
24	
  milions	
  d’usuaris	
  
únics	
  al	
  mes	
  a	
  
Espanya
El	
  millor	
  canal	
  de	
  
recerca
La	
  quota	
  de	
  mercat	
  
de	
  Google	
  a	
  Espanya	
  
és	
  superior	
  al	
  96%
La	
  realitat	
  de	
  les	
  recerques	
  a	
  Google
Només	
  el	
  23%	
  dels	
  resultats	
  són	
  orgànics,	
  basats	
  en	
  criteris	
  
SEO	
  naturals.
Font:	
  Enrique	
  Dans
La	
  realitat	
  de	
  les	
  recerques	
  a	
  Google
Sabem	
  que	
  Google	
  en	
  breu	
  deixarà	
  de	
  donar	
  informació	
  
sobre	
  les	
  paraules	
  clau	
  que	
  porten	
  cap	
  a	
  un	
  plana,	
  
augmentant	
  la	
  complexitat	
  del	
  SEO	
  orgànic.
Font:	
  Internet	
  República
Aconseguir	
  tràfic	
  amb	
  tècniques	
  SEM	
  (Search	
  Engine	
  
MarkeCng)	
  aporta	
  diferents	
  avantatges:
✔	
  Cost	
  controlat.	
  Podem	
  decidir	
  quin	
  és	
  el	
  cost	
  total	
  de	
  la	
  campanya	
  i	
  
quant	
  estem	
  disposats	
  a	
  pagar	
  per	
  cada	
  visita.	
  
✔	
  Personalització	
  del	
  missatge.	
  Podem	
  crear	
  cada	
  campanya	
  amb	
  
anuncis	
  atracSus	
  i	
  configurant	
  les	
  conversions	
  a	
  mesurar.
✔	
  Inmediatesa.	
  Aquest	
  Spus	
  de	
  publicitat	
  té	
  resultats	
  inmediats.	
  Un	
  cop	
  
es	
  posen	
  en	
  marxa	
  els	
  anuncis	
  ja	
  comencen	
  a	
  portar	
  noves	
  visites.
✔	
  Segmentació.	
  Podem	
  orientar	
  els	
  anuncis	
  a	
  una	
  determinada	
  zona	
  
geogràfica	
  i	
  interessos	
  de	
  l’usuari.
✔	
  Medició	
  eficaç.	
  Fer	
  la	
  campanya	
  compeSSva	
  requereix	
  de	
  constants	
  
ajustos	
  i	
  opSmització,	
  cal	
  revisar	
  les	
  posicions	
  i	
  ROI	
  del	
  projecte.
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
1	
  Els	
  anunciants	
  trien	
  paraules	
  clau
2	
  Els	
  usuaris	
  fan	
  recerques	
  en	
  base	
  a	
  aquestes	
  paraules
3	
  Google	
  classifica	
  els	
  anuncis
4	
  Es	
  publiquen	
  els	
  anuncis	
  guanyadors
5	
  L’anunciant	
  paga	
  quan	
  l’usuari	
  fa	
  click	
  a	
  l’anunci
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Google	
  disposa	
  de	
  quatre	
  estratègies	
  diferents	
  de	
  publicació	
  dels	
  anuncis	
  
depenent	
  de	
  l’estratègia	
  de	
  publicació	
  dels	
  anuncis.
Recerca Display Video Mobile
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Els	
  anuncis	
  en	
  Recerca	
  
es	
  presenten	
  quan	
  
l’usuari	
  es	
  connecta	
  
des	
  d’un	
  ordinador	
  o	
  
una	
  tableta.
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Els	
  anuncis	
  en	
  Display	
  
es	
  presenten	
  quan	
  
l’usuari	
  visita	
  planes	
  
que	
  donen	
  accés	
  a	
  la	
  
publicació	
  d’anuncis.
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Els	
  anuncis	
  en	
  Video	
  
es	
  presenten	
  en	
  dins	
  la	
  
xarxa	
  Display
(inclòs	
  Youtube)
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Els	
  anuncis	
  en	
  Mobile	
  
es	
  presenten	
  en	
  
disposiSus	
  mòbils
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
La	
  posició	
  dels	
  anuncis	
  es	
  calcula	
  en	
  temps	
  real	
  en	
  base	
  a	
  
una	
  fòrmula.
Google	
  Adwords:	
  com	
  funciona?
Posició=Quality	
  Score	
  x	
  Oferta
Font:	
  www.davirbonilla.com
Els	
  anuncis	
  en	
  Mobile	
  
es	
  presenten	
  en	
  
disposiSus	
  mòbils
Els	
  primers	
  passos
1.	
  Crear	
  el	
  compte
2.	
  Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
3.	
  Crea	
  el	
  primer	
  anunci
4.	
  Dades	
  de	
  facturació	
  (i	
  cupons)
Els	
  primers	
  passos
Crea	
  el	
  compte
https://adwords.google.com
Els	
  primers	
  passos
Crea	
  el	
  compte
https://adwords.google.com
Aquí	
  definim	
  ja	
  el	
  següent:
✔	
  On	
  publicarem.	
  Podem	
  triar	
  Recerca,	
  Display	
  o	
  ambdues.
✔	
  Ubicacions.	
  En	
  quins	
  llocs	
  geogràfics	
  es	
  mostraran	
  els	
  anuncis.
✔	
  Idioma.	
  Quin	
  serà	
  l’idioma	
  en	
  el	
  que	
  preferentment	
  es	
  mostraran.
✔	
  Presssupost.	
  Triarem	
  el	
  pressupost	
  diari	
  i	
  el	
  CPC	
  màxim.
✔	
  Dates.	
  Quan	
  començarà	
  i	
  acabarà	
  la	
  campanya
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
InvesSga	
  els	
  teus	
  compeSdors;	
  quina	
  pressió	
  hi	
  ha?
Quina	
  seria	
  la	
  proposta	
  diferenciadora?
Eines
Planificador	
  de	
  paraules	
  clau	
  
heps://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner
Google	
  Trends
hep://www.google.com/trends
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
Font:	
  www.juanluismora.es
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
Els	
  primers	
  passos
Configurar	
  la	
  primera	
  campanya
Si	
  teniu	
  un	
  cupó	
  
aquest	
  és	
  el	
  moment	
  
d’introduir-­‐lo
Els	
  primers	
  passos
Mesurem	
  el	
  rendiment
Vocabulari	
  bàsic	
  per	
  sobreviure:
CPC.	
  Preu	
  per	
  click
CPC	
  mig.	
  Preu	
  per	
  click	
  mig.
Impressions.	
  Quants	
  cops	
  s’ha	
  posat	
  l’anunci	
  en	
  pantalla
CTR.	
  La	
  proporció	
  de	
  clicks	
  en	
  relació	
  a	
  les	
  impressions	
  (%)
Conversions.	
  Cada	
  cop	
  que	
  aconseguim	
  que	
  un	
  usuari	
  faci	
  una	
  acció	
  
determinada	
  (venda,	
  registre	
  web,	
  contacte...)
Posició.	
  En	
  quina	
  posició	
  es	
  presenten	
  els	
  anuncis
Els	
  primers	
  passos
Mesurem	
  el	
  rendiment
Com	
  calculem	
  el	
  ROI	
  d’una	
  campanya?
ROI=rendiment de la inversió
Exemple	
  restaurant	
  d’arrossos:
Inversió	
  total	
  300	
  €
CPC	
  mig	
  0’35	
  €
Total	
  visites	
  857
Total	
  conversions	
  (reserves)	
  17	
  
Ingressos	
  generats	
  17x4x30=2.040	
  €
Els	
  primers	
  passos
OpCmitzar	
  la	
  campanya
Recordem	
  com	
  calcula	
  Google	
  la	
  posició...
Posició=Quality	
  Score	
  x	
  Oferta
Els	
  primers	
  passos
OpCmitzar	
  la	
  campanya
Principals	
  accions	
  a	
  dur	
  a	
  terme:
Revisar	
  con`nuament	
  les	
  paraules	
  negaCves
Revisar	
  con`nuament	
  el	
  rendiment	
  de	
  les	
  paraules	
  clau
Provar	
  nous	
  anuncis	
  (i	
  si	
  cal	
  noves	
  campanyes!)
Comprovar	
  concordància	
  entre	
  el	
  que	
  busca	
  l’usuari	
  i	
  el	
  que	
  
se	
  li	
  ofereix
Els	
  primers	
  passos
OpCmitzar	
  la	
  campanya
I	
  preparar	
  la	
  plana	
  d’arribada!!!
http://blog.kissmetrics.com/landing-page-design-infographic/
Gràcies	
  !!
www.inspiraproject.com
Aguss	
  López
@agusSlopez

Más contenido relacionado

Similar a La teva primera campanya a google adwords

Google adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrqueting
Google adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrquetingGoogle adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrqueting
Google adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrquetingDigital Granollers
 
Google Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrqueting
Google Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrquetingGoogle Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrqueting
Google Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrquetingDigital Granollers
 
Pautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaç
Pautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaçPautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaç
Pautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaçSalvador Puig
 
Estratègies per atreure clients
Estratègies per atreure clientsEstratègies per atreure clients
Estratègies per atreure clientsMarketing per tu
 
Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4
Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4
Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4Marketing per tu
 
Utilitza els banners en la teva estratègia multimèdia
Utilitza els banners en la teva estratègia multimèdiaUtilitza els banners en la teva estratègia multimèdia
Utilitza els banners en la teva estratègia multimèdiaJordi Garcia
 
Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014
Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014
Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014Salvador Puig
 
Presentació Serveis Platform1
Presentació Serveis Platform1Presentació Serveis Platform1
Presentació Serveis Platform1platform1
 
Reserves online per al sector turístic
Reserves online per al sector turísticReserves online per al sector turístic
Reserves online per al sector turísticAlterEgo Web
 
Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)
Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)
Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)Alberto Saavedra
 
Google Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook AdsGoogle Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook AdsKIWOP
 
Google Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook AdsGoogle Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook AdsKIWOP
 
Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".
Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".
Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".3D Girona Tic Media
 
Webinar cambra bcn 19 maig 2020
Webinar cambra bcn 19 maig 2020Webinar cambra bcn 19 maig 2020
Webinar cambra bcn 19 maig 2020Jepi Alberti
 
Exemple powerpoint
Exemple powerpointExemple powerpoint
Exemple powerpointdavisoriano
 

Similar a La teva primera campanya a google adwords (20)

Google adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrqueting
Google adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrquetingGoogle adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrqueting
Google adwords II - Mòdul 2 Curs iMàrqueting
 
Curs 2012 google CPC NEXES
Curs 2012 google CPC NEXESCurs 2012 google CPC NEXES
Curs 2012 google CPC NEXES
 
Google Adwords 2015
Google Adwords 2015Google Adwords 2015
Google Adwords 2015
 
Google Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrqueting
Google Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrquetingGoogle Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrqueting
Google Adwords 1- Mòdul 2 Eines col·laboratives iMàrqueting
 
Introducción al Marketing Online
Introducción al Marketing OnlineIntroducción al Marketing Online
Introducción al Marketing Online
 
Pautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaç
Pautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaçPautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaç
Pautes per anunciar-se a Google Adwords de manera eficaç
 
Estratègies per atreure clients
Estratègies per atreure clientsEstratègies per atreure clients
Estratègies per atreure clients
 
Seo sem per carles alonso
Seo   sem per carles alonsoSeo   sem per carles alonso
Seo sem per carles alonso
 
Estrategies del màrqueting online
Estrategies del màrqueting onlineEstrategies del màrqueting online
Estrategies del màrqueting online
 
Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4
Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4
Com crear una botiga on-line pel petit comerç: Unitat 4
 
Utilitza els banners en la teva estratègia multimèdia
Utilitza els banners en la teva estratègia multimèdiaUtilitza els banners en la teva estratègia multimèdia
Utilitza els banners en la teva estratègia multimèdia
 
Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014
Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014
Presentació Conferencia Adwords Cambra de Comerç de Barcelona 08/05/2014
 
Presentació Serveis Platform1
Presentació Serveis Platform1Presentació Serveis Platform1
Presentació Serveis Platform1
 
Reserves online per al sector turístic
Reserves online per al sector turísticReserves online per al sector turístic
Reserves online per al sector turístic
 
Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)
Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)
Curs de SEO i Promoció de pàgines web a buscadors per Albert Saavedra (part 3)
 
Google Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook AdsGoogle Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook Ads
 
Google Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook AdsGoogle Adwords vs Facebook Ads
Google Adwords vs Facebook Ads
 
Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".
Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".
Presentació "Avantatges de la nova publicitat respecte a la tradicional".
 
Webinar cambra bcn 19 maig 2020
Webinar cambra bcn 19 maig 2020Webinar cambra bcn 19 maig 2020
Webinar cambra bcn 19 maig 2020
 
Exemple powerpoint
Exemple powerpointExemple powerpoint
Exemple powerpoint
 

Más de Agustí López

Com orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turista
Com orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turistaCom orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turista
Com orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turistaAgustí López
 
Curs "Facebook per empreses"
Curs "Facebook per empreses"Curs "Facebook per empreses"
Curs "Facebook per empreses"Agustí López
 
Twittercoaching reloaded
Twittercoaching reloadedTwittercoaching reloaded
Twittercoaching reloadedAgustí López
 
Com trobar oportunitats de feina a la xarxa
Com trobar oportunitats de feina a la xarxaCom trobar oportunitats de feina a la xarxa
Com trobar oportunitats de feina a la xarxaAgustí López
 
Recursos humans i eines 2.0
Recursos humans i eines 2.0Recursos humans i eines 2.0
Recursos humans i eines 2.0Agustí López
 
Coompetir: és possible?
Coompetir: és possible?Coompetir: és possible?
Coompetir: és possible?Agustí López
 
Les empreses i la web 2 0
Les empreses i la web 2 0Les empreses i la web 2 0
Les empreses i la web 2 0Agustí López
 
Entrevista diari de tarragona 11 7 10
Entrevista diari de tarragona 11 7 10Entrevista diari de tarragona 11 7 10
Entrevista diari de tarragona 11 7 10Agustí López
 
Xerrada rrhh i entrepreneurship
Xerrada rrhh i entrepreneurshipXerrada rrhh i entrepreneurship
Xerrada rrhh i entrepreneurshipAgustí López
 
Web 2.0 i xarxes socials
Web 2.0 i xarxes socialsWeb 2.0 i xarxes socials
Web 2.0 i xarxes socialsAgustí López
 
Bon dia tarragona: xarxes socials i empresa
Bon dia tarragona: xarxes socials i empresaBon dia tarragona: xarxes socials i empresa
Bon dia tarragona: xarxes socials i empresaAgustí López
 
Nit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop Tau
Nit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop TauNit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop Tau
Nit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop TauAgustí López
 
La Formació Bonificada A Lempresa Agusti Lopez
La Formació Bonificada A Lempresa Agusti LopezLa Formació Bonificada A Lempresa Agusti Lopez
La Formació Bonificada A Lempresa Agusti LopezAgustí López
 

Más de Agustí López (16)

Com orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turista
Com orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turistaCom orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turista
Com orientar la meva estratègia a internet per connectar amb el nou turista
 
La identitat digital
La identitat digitalLa identitat digital
La identitat digital
 
Twitter a fons
Twitter a fonsTwitter a fons
Twitter a fons
 
Curs "Facebook per empreses"
Curs "Facebook per empreses"Curs "Facebook per empreses"
Curs "Facebook per empreses"
 
Twittercoaching reloaded
Twittercoaching reloadedTwittercoaching reloaded
Twittercoaching reloaded
 
Com trobar oportunitats de feina a la xarxa
Com trobar oportunitats de feina a la xarxaCom trobar oportunitats de feina a la xarxa
Com trobar oportunitats de feina a la xarxa
 
Twitter coaching
Twitter coachingTwitter coaching
Twitter coaching
 
Recursos humans i eines 2.0
Recursos humans i eines 2.0Recursos humans i eines 2.0
Recursos humans i eines 2.0
 
Coompetir: és possible?
Coompetir: és possible?Coompetir: és possible?
Coompetir: és possible?
 
Les empreses i la web 2 0
Les empreses i la web 2 0Les empreses i la web 2 0
Les empreses i la web 2 0
 
Entrevista diari de tarragona 11 7 10
Entrevista diari de tarragona 11 7 10Entrevista diari de tarragona 11 7 10
Entrevista diari de tarragona 11 7 10
 
Xerrada rrhh i entrepreneurship
Xerrada rrhh i entrepreneurshipXerrada rrhh i entrepreneurship
Xerrada rrhh i entrepreneurship
 
Web 2.0 i xarxes socials
Web 2.0 i xarxes socialsWeb 2.0 i xarxes socials
Web 2.0 i xarxes socials
 
Bon dia tarragona: xarxes socials i empresa
Bon dia tarragona: xarxes socials i empresaBon dia tarragona: xarxes socials i empresa
Bon dia tarragona: xarxes socials i empresa
 
Nit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop Tau
Nit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop TauNit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop Tau
Nit Empresari 2009 Auco Frada Fiss Ceop Tau
 
La Formació Bonificada A Lempresa Agusti Lopez
La Formació Bonificada A Lempresa Agusti LopezLa Formació Bonificada A Lempresa Agusti Lopez
La Formació Bonificada A Lempresa Agusti Lopez
 

La teva primera campanya a google adwords

  • 1. III  Jornada  emprendre  a  internet
  • 2. La  teva  primera  campanya  a  Google  Adwords Què  hem  de  conèixer? ✔  Com  funciona  Google  Adwords? ✔  Primers  passos ✔  Mesurem  en  rendiment ✔  OpCmització  de  les  campanyes
  • 3.
  • 4. Google  Adwords:  com  funciona? Google  domina  la  publicitat  online  amb  una   quota  superior  al  45% La  major  audiència   possible 24  milions  d’usuaris   únics  al  mes  a   Espanya El  millor  canal  de   recerca La  quota  de  mercat   de  Google  a  Espanya   és  superior  al  96%
  • 5. La  realitat  de  les  recerques  a  Google Només  el  23%  dels  resultats  són  orgànics,  basats  en  criteris   SEO  naturals. Font:  Enrique  Dans
  • 6. La  realitat  de  les  recerques  a  Google Sabem  que  Google  en  breu  deixarà  de  donar  informació   sobre  les  paraules  clau  que  porten  cap  a  un  plana,   augmentant  la  complexitat  del  SEO  orgànic. Font:  Internet  República
  • 7. Aconseguir  tràfic  amb  tècniques  SEM  (Search  Engine   MarkeCng)  aporta  diferents  avantatges: ✔  Cost  controlat.  Podem  decidir  quin  és  el  cost  total  de  la  campanya  i   quant  estem  disposats  a  pagar  per  cada  visita.   ✔  Personalització  del  missatge.  Podem  crear  cada  campanya  amb   anuncis  atracSus  i  configurant  les  conversions  a  mesurar. ✔  Inmediatesa.  Aquest  Spus  de  publicitat  té  resultats  inmediats.  Un  cop   es  posen  en  marxa  els  anuncis  ja  comencen  a  portar  noves  visites. ✔  Segmentació.  Podem  orientar  els  anuncis  a  una  determinada  zona   geogràfica  i  interessos  de  l’usuari. ✔  Medició  eficaç.  Fer  la  campanya  compeSSva  requereix  de  constants   ajustos  i  opSmització,  cal  revisar  les  posicions  i  ROI  del  projecte. Google  Adwords:  com  funciona?
  • 8. 1  Els  anunciants  trien  paraules  clau 2  Els  usuaris  fan  recerques  en  base  a  aquestes  paraules 3  Google  classifica  els  anuncis 4  Es  publiquen  els  anuncis  guanyadors 5  L’anunciant  paga  quan  l’usuari  fa  click  a  l’anunci Google  Adwords:  com  funciona?
  • 9. Google  disposa  de  quatre  estratègies  diferents  de  publicació  dels  anuncis   depenent  de  l’estratègia  de  publicació  dels  anuncis. Recerca Display Video Mobile Google  Adwords:  com  funciona?
  • 10. Els  anuncis  en  Recerca   es  presenten  quan   l’usuari  es  connecta   des  d’un  ordinador  o   una  tableta. Google  Adwords:  com  funciona?
  • 11. Els  anuncis  en  Display   es  presenten  quan   l’usuari  visita  planes   que  donen  accés  a  la   publicació  d’anuncis. Google  Adwords:  com  funciona?
  • 12. Els  anuncis  en  Video   es  presenten  en  dins  la   xarxa  Display (inclòs  Youtube) Google  Adwords:  com  funciona?
  • 13. Els  anuncis  en  Mobile   es  presenten  en   disposiSus  mòbils Google  Adwords:  com  funciona?
  • 14. La  posició  dels  anuncis  es  calcula  en  temps  real  en  base  a   una  fòrmula. Google  Adwords:  com  funciona? Posició=Quality  Score  x  Oferta Font:  www.davirbonilla.com
  • 15. Els  anuncis  en  Mobile   es  presenten  en   disposiSus  mòbils Els  primers  passos 1.  Crear  el  compte 2.  Configurar  la  primera  campanya 3.  Crea  el  primer  anunci 4.  Dades  de  facturació  (i  cupons)
  • 16. Els  primers  passos Crea  el  compte https://adwords.google.com
  • 17. Els  primers  passos Crea  el  compte https://adwords.google.com Aquí  definim  ja  el  següent: ✔  On  publicarem.  Podem  triar  Recerca,  Display  o  ambdues. ✔  Ubicacions.  En  quins  llocs  geogràfics  es  mostraran  els  anuncis. ✔  Idioma.  Quin  serà  l’idioma  en  el  que  preferentment  es  mostraran. ✔  Presssupost.  Triarem  el  pressupost  diari  i  el  CPC  màxim. ✔  Dates.  Quan  començarà  i  acabarà  la  campanya
  • 18. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya InvesSga  els  teus  compeSdors;  quina  pressió  hi  ha? Quina  seria  la  proposta  diferenciadora? Eines Planificador  de  paraules  clau   heps://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner Google  Trends hep://www.google.com/trends
  • 19. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya Font:  www.juanluismora.es
  • 20. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  • 21. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  • 22. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  • 23. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya
  • 24. Els  primers  passos Configurar  la  primera  campanya Si  teniu  un  cupó   aquest  és  el  moment   d’introduir-­‐lo
  • 25. Els  primers  passos Mesurem  el  rendiment Vocabulari  bàsic  per  sobreviure: CPC.  Preu  per  click CPC  mig.  Preu  per  click  mig. Impressions.  Quants  cops  s’ha  posat  l’anunci  en  pantalla CTR.  La  proporció  de  clicks  en  relació  a  les  impressions  (%) Conversions.  Cada  cop  que  aconseguim  que  un  usuari  faci  una  acció   determinada  (venda,  registre  web,  contacte...) Posició.  En  quina  posició  es  presenten  els  anuncis
  • 26. Els  primers  passos Mesurem  el  rendiment Com  calculem  el  ROI  d’una  campanya? ROI=rendiment de la inversió Exemple  restaurant  d’arrossos: Inversió  total  300  € CPC  mig  0’35  € Total  visites  857 Total  conversions  (reserves)  17   Ingressos  generats  17x4x30=2.040  €
  • 27. Els  primers  passos OpCmitzar  la  campanya Recordem  com  calcula  Google  la  posició... Posició=Quality  Score  x  Oferta
  • 28. Els  primers  passos OpCmitzar  la  campanya Principals  accions  a  dur  a  terme: Revisar  con`nuament  les  paraules  negaCves Revisar  con`nuament  el  rendiment  de  les  paraules  clau Provar  nous  anuncis  (i  si  cal  noves  campanyes!) Comprovar  concordància  entre  el  que  busca  l’usuari  i  el  que   se  li  ofereix
  • 29. Els  primers  passos OpCmitzar  la  campanya I  preparar  la  plana  d’arribada!!! http://blog.kissmetrics.com/landing-page-design-infographic/