SlideShare a Scribd company logo
1 of 32
Download to read offline
Google AdWords explained
„s-Hertogenbosch, 7 april 2011




Ellen de Kimpe
PPC campaign manager




                                 Easy Internet Marketing proprietary
Inleiding Google AdWords
Advertentienetwerken
Positiebepaling
Zoekwoordopties
Locatie & Talen Targeting
Quiz
                            Easy Internet Marketing proprietary
Wat is Google AdWords?




    ‣ Advertentieprogramma van Google
    ‣ Adverteren volgens het „Pay-Per-Click‟ principe
    ‣ Betaalde zoekresultaten in Google
    ‣ Tekst-, beeld- en videoadvertenties




                                                        Easy Internet Marketing proprietary
Organisch & AdWords




      Google
    AdWords
 advertenties
  Organische
zoekresultaten




                        Easy Internet Marketing proprietary
Advertentieteksten


                     • Koptekst: 25 karakters
                     • Beschri jvingsregel 1: 35 karakters
                     • Beschri jvingsregel 2: 35 karakters
                     • Zichtbare URL: 35 karakters
                     • Bestemmings URL: 1024 karakters

                     Uiteraard dient de inhoud van de teksten te
                       voldoen aan de richtli jnen van Google


                                                     Easy Internet Marketing proprietary
Inleiding Google AdWords
Advertentienetwerken
Positiebepalin
Zoekwoordopties
Locatie & Talen Targeting
Quiz
                            Easy Internet Marketing proprietary
Advertentienetwerken




  ‣ Google Search
  ‣ Google Search Partners
  ‣ Google Display Network




                             Easy Internet Marketing proprietary
Google Search




  ‣ Rechts en/of boven de organische zoekresultaten Gebruikers zi jn
  actief op zoek naar een product of dienst Relatief hoge Click-

  Through-Rate (CTR)




                                                              Easy Internet Marketing proprietary
Search Partners




  ‣ Rechts en/of boven de organische zoekresultaten AOL.com,
  Netscape.com, Earthlink.com, Lycos.com, Marktplaats.nl




                                                           Easy Internet Marketing proprietary
Google Display Network (GDN)




  ‣ Verzameling websites aangesloten bi j Google AdSense +/- 1 mil
  joen websites Veel vertoningen, lage CTR




                                                           Easy Internet Marketing proprietary
Inleiding Google AdWords
Advertentienetwerken
Positiebepaling
Zoekwoordopties
Locatie & Talen Targeting
Quiz
                            Easy Internet Marketing proprietary
Click-Through-Rate



    ‣ CTR = Hoe vaak klikken gebruikers op mi jn advertentie
    ‣ CTR betekent relevantie (een van de belangri jkste ranking
    factoren)

    ‣ Hoe hoger de CTR, hoe hoger de relevantie
    ‣ Google beloont een hoge CTR met een hogere positie

        CTR = Aantal klikken / Advertentievertoningen


                                                               Easy Internet Marketing proprietary
Quality Score



De QS wordt bepaald a.d.h.v. de volgende factoren

    ‣ De CTR van het betreffende zoekwoord
    ‣ Historische prestaties van het betreffende zoekwoord
    ‣ Relevantie van de advertentietekst
    ‣ Relevantie van de landingspagina (content)
    ‣ Onderlinge relevantie van zoekwoorden binnen de
    advertentiegroep QS, hoe lager je gemiddelde CPC
       Hoe hoger je

                                                             Easy Internet Marketing proprietary
Quality Score




                Easy Internet Marketing proprietary
Quality Score formule




Advertentiescore = max. CPC * QS
         Hoe hoger je advertentiescore, hoe hoger je in de
                advertentierangschikking verschijnt




                                                             Easy Internet Marketing proprietary
Een voorbeeld


Adverteerder A biedt €2,00 en heeft QS2 (2*2 = 4)

Adverteerder B biedt €0,60 en heeft QS8 (0,6*8 = 4,8)


Advertentiescore = max. CPC * QS
Adverteerder B heeft een hogere advertentiescore en verschijnt
derhalve hoger in de advertentierangschikking




                                                             Easy Internet Marketing proprietary
Inleiding Google AdWords
Advertentienetwerken
Positiebepaling
Zoekwoordopties
Locatie & Talen Targeting
Quiz
                            Easy Internet Marketing proprietary
Verschillende zoekwoordopties




     ‣ Broad Match
     ‣ “Phrase Match”
     ‣ [Exact Match]


     ‣ -Negatives



                                Easy Internet Marketing proprietary
Broad Match


Wanneer je biedt op zwarte zonnebril, zal je advertentie

verschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op:



grote zwarte zonnebrillen

goedkope zonnebrillen zwart

zonnenbril met zwarte glazen




                                                           Easy Internet Marketing proprietary
Phrase Match


Wanneer je biedt op ”zwarte zonnebril”, zal je advertentie

verschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op:



mooie zwarte zonnebril

zwarte zonnebril en oorbellen

mooiste zwarte zonnebril voor mannen




                                                             Easy Internet Marketing proprietary
Exact Match


Wanneer je biedt op [zwarte zonnebril], zal je advertentie

verschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op:



zwarte zonnebril




                                                             Easy Internet Marketing proprietary
Negatives


Techniek om te filteren op termen waar je tekst niet mee

geassocieerd dient te worden. Wanneer je de woorden

-gratis en -tweedehands hebt opgenomen, zullen je

advertenties niet verschi jnen wanneer iemand zoekt op:



gratis zonnebril

tweedehands zonnebrillen

                                                           Easy Internet Marketing proprietary
Inleiding Google AdWords
Advertentienetwerken
Positiebepaling
Zoekwoordopties
Locatie & Talen Targeting
Quiz
                            Easy Internet Marketing proprietary
Locatie Targeting




     ‣ Targeting op land
     ‣ Targeting op regio / plaats
     ‣ Aangepaste targeting




                                     Easy Internet Marketing proprietary
Locatie Targeting


Targeting op land

Het landspecifieke domein overruled de fysieke locatie van het IP adres.

Iemand die in Duitsland zoekt op Google.nl, zal advertenties te zien kri

jgen die zich richten op Nederland.



Targeting op regio / plaats

Ongelimiteerd aantal regio‟s plaatsen binnen de dezelfde campagne in

hetzelfde land(en).                                            Easy Internet Marketing proprietary
Talen Targeting




     ‣ Taal heeft betrekken op de Google interface instelling van
     gebruiker

     ‣ Méér dan 30 talen om te kunnen targeten
        Wanneer je target op meerdere talen, zorg er dan voor
          dat je advertenties, zoekwoorden en teksten op de
                  website met deze talen overeenkomen




                                                              Easy Internet Marketing proprietary
Inleiding Google AdWords
Advertentienetwerken
Positiebepaling
Zoekwoordopties
Locatie & Talen Targeting
Quiz
                            Easy Internet Marketing proprietary
Quiz


Een Nederlandse adverteerder wil alle Engels sprekende gebruikers in de

wereld targeten. Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen:



Target Nederland & Engels

Target wereld & alle talen

Target wereld & Engels

Target Engeland & Engels

                                                                 Easy Internet Marketing proprietary
Quiz


Een Nederlandse adverteerder wil alle Engels sprekende gebruikers in de

wereld targeten. Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen:




Target wereld & Engels




                                                                 Easy Internet Marketing proprietary
Quiz


Een adverteerder in België verzend zi jn producten alleen naar Duitsland

en richt zich daarbi j op Pools sprekende mensen.Hi j moet zi jn

campagne als volgt instellen:



Target Polen & Duits

Target België, Duitsland & alle Pools

Target Duitsland & Pools

Target Duitsland & Nederlands, Frans, Pools                   Easy Internet Marketing proprietary
Quiz


Een adverteerder in België verzend zi jn producten alleen naar Duitsland

en richt zich daarbi j op Pools sprekende mensen.Hi j moet zi jn

campagne als volgt instellen:




Target Duitsland & Pools

                                                              Easy Internet Marketing proprietary
Q&A
Dank u!




          Easy Internet Marketing proprietary

More Related Content

What's hot

AdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training DayAdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training Day
Netsociety
 

What's hot (9)

AdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training DayAdWords Account Audit - GAUC Training Day
AdWords Account Audit - GAUC Training Day
 
eRetail 2011: Succesvolle Google AdWords strategieën voor retailers
eRetail 2011: Succesvolle Google AdWords strategieën voor retailerseRetail 2011: Succesvolle Google AdWords strategieën voor retailers
eRetail 2011: Succesvolle Google AdWords strategieën voor retailers
 
Webinar bol.com google adwords 8 oktober 2013
Webinar bol.com google adwords 8 oktober 2013Webinar bol.com google adwords 8 oktober 2013
Webinar bol.com google adwords 8 oktober 2013
 
Adverteren op Facebook
Adverteren op FacebookAdverteren op Facebook
Adverteren op Facebook
 
Waarom Display- en YouTube campagnes onmisbaar zijn voor jouw performance bas...
Waarom Display- en YouTube campagnes onmisbaar zijn voor jouw performance bas...Waarom Display- en YouTube campagnes onmisbaar zijn voor jouw performance bas...
Waarom Display- en YouTube campagnes onmisbaar zijn voor jouw performance bas...
 
Online Marketing & Search Engine Advertising - Gastcollege Hogeschool Tio - M...
Online Marketing & Search Engine Advertising - Gastcollege Hogeschool Tio - M...Online Marketing & Search Engine Advertising - Gastcollege Hogeschool Tio - M...
Online Marketing & Search Engine Advertising - Gastcollege Hogeschool Tio - M...
 
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - NetprofilerGeavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
Geavanceerde SEA optimalisatie voor eCommerce - Netprofiler
 
Casus Minimal Design Schuifpui
Casus Minimal Design SchuifpuiCasus Minimal Design Schuifpui
Casus Minimal Design Schuifpui
 
AdWords
AdWordsAdWords
AdWords
 

Viewers also liked

07052014 efficient online communiceren Open Aanbod
07052014 efficient online communiceren Open Aanbod07052014 efficient online communiceren Open Aanbod
07052014 efficient online communiceren Open Aanbod
Mediaraven vzw
 
Content Creatie & Content Strategie voor Mediaraven
Content Creatie & Content Strategie voor MediaravenContent Creatie & Content Strategie voor Mediaraven
Content Creatie & Content Strategie voor Mediaraven
Saskia Videler
 
Le Web s'habille en Prada
Le Web s'habille en PradaLe Web s'habille en Prada

Viewers also liked (18)

Socialmediashow
SocialmediashowSocialmediashow
Socialmediashow
 
Horeca internetmarketing deel1 van 5
Horeca internetmarketing deel1 van 5Horeca internetmarketing deel1 van 5
Horeca internetmarketing deel1 van 5
 
Social RecruitIn - Recruitment strategie bij de Bijenkorf door Monir Modderman
Social RecruitIn - Recruitment strategie bij de Bijenkorf door Monir ModdermanSocial RecruitIn - Recruitment strategie bij de Bijenkorf door Monir Modderman
Social RecruitIn - Recruitment strategie bij de Bijenkorf door Monir Modderman
 
SEO Pro - Bas van Bockel
SEO Pro - Bas van BockelSEO Pro - Bas van Bockel
SEO Pro - Bas van Bockel
 
Facebook
Facebook Facebook
Facebook
 
SEO Pro - Bas van Bockel
SEO Pro - Bas van BockelSEO Pro - Bas van Bockel
SEO Pro - Bas van Bockel
 
07052014 efficient online communiceren Open Aanbod
07052014 efficient online communiceren Open Aanbod07052014 efficient online communiceren Open Aanbod
07052014 efficient online communiceren Open Aanbod
 
Empower Employees to help building your Employer Brand
Empower Employees to help building your Employer BrandEmpower Employees to help building your Employer Brand
Empower Employees to help building your Employer Brand
 
Datagedreven recruitment: Van data naar talent in 3 eenvoudige stappen
 Datagedreven recruitment: Van data naar talent in 3 eenvoudige stappen  Datagedreven recruitment: Van data naar talent in 3 eenvoudige stappen
Datagedreven recruitment: Van data naar talent in 3 eenvoudige stappen
 
Informed Events talent pooling 27102015
Informed Events talent pooling 27102015 Informed Events talent pooling 27102015
Informed Events talent pooling 27102015
 
Lyceo Examentraining Opgavenbundel Natuurkunde Vwo 2010
Lyceo Examentraining Opgavenbundel Natuurkunde Vwo 2010Lyceo Examentraining Opgavenbundel Natuurkunde Vwo 2010
Lyceo Examentraining Opgavenbundel Natuurkunde Vwo 2010
 
Examentraining scheikunde 6 vwo 2013-2014
Examentraining scheikunde 6 vwo 2013-2014Examentraining scheikunde 6 vwo 2013-2014
Examentraining scheikunde 6 vwo 2013-2014
 
20170131 jongeren en nieuwe media
20170131 jongeren en nieuwe media20170131 jongeren en nieuwe media
20170131 jongeren en nieuwe media
 
Content Creatie & Content Strategie voor Mediaraven
Content Creatie & Content Strategie voor MediaravenContent Creatie & Content Strategie voor Mediaraven
Content Creatie & Content Strategie voor Mediaraven
 
Verschil tussen FacebookAds en Google AdWords
Verschil tussen FacebookAds en Google AdWordsVerschil tussen FacebookAds en Google AdWords
Verschil tussen FacebookAds en Google AdWords
 
Webcast - Waarom professionals van baan wisselen en hoe je toptalent kan beho...
Webcast - Waarom professionals van baan wisselen en hoe je toptalent kan beho...Webcast - Waarom professionals van baan wisselen en hoe je toptalent kan beho...
Webcast - Waarom professionals van baan wisselen en hoe je toptalent kan beho...
 
Le Web s'habille en Prada
Le Web s'habille en PradaLe Web s'habille en Prada
Le Web s'habille en Prada
 
Meer halen uit je facebookpagina
Meer halen uit je facebookpaginaMeer halen uit je facebookpagina
Meer halen uit je facebookpagina
 

Similar to SEA Basic - Ellen de Kimpe

Flexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference Day
Flexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference DayFlexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference Day
Flexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference Day
Netsociety
 
Google ad words workshop 2014
Google ad words workshop 2014Google ad words workshop 2014
Google ad words workshop 2014
smismans
 
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
TCD 2010
 
Workshop Google AdWords - De Ondernemersfabriek
Workshop Google AdWords - De  OndernemersfabriekWorkshop Google AdWords - De  Ondernemersfabriek
Workshop Google AdWords - De Ondernemersfabriek
Webbureau Plag
 
Basis adwords training
Basis adwords trainingBasis adwords training
Basis adwords training
Tomas Deman
 
Zoekmachine Marketing
Zoekmachine MarketingZoekmachine Marketing
Zoekmachine Marketing
guestdeb2c4
 
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwordsJeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
redactiebizz
 

Similar to SEA Basic - Ellen de Kimpe (20)

Flexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference Day
Flexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference DayFlexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference Day
Flexibiliteit en Resultaat op het Google Display Netwerk - GAUC Conference Day
 
Zoekmachinemarketing
ZoekmachinemarketingZoekmachinemarketing
Zoekmachinemarketing
 
Workshop Google Adwords
Workshop Google AdwordsWorkshop Google Adwords
Workshop Google Adwords
 
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
 
Webwinkel Marketing Seminar Adwords door Thomas Harens
Webwinkel Marketing Seminar Adwords door Thomas HarensWebwinkel Marketing Seminar Adwords door Thomas Harens
Webwinkel Marketing Seminar Adwords door Thomas Harens
 
ISM eCompany: Kees Beckeringh
ISM eCompany: Kees BeckeringhISM eCompany: Kees Beckeringh
ISM eCompany: Kees Beckeringh
 
Google AdWords (Nederlands)
Google AdWords (Nederlands)Google AdWords (Nederlands)
Google AdWords (Nederlands)
 
Google ad words workshop 2014
Google ad words workshop 2014Google ad words workshop 2014
Google ad words workshop 2014
 
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
Erik Jan Reijenga: Haal meer uit Google Adwords in 2010
 
Workshop Google AdWords - De Ondernemersfabriek
Workshop Google AdWords - De  OndernemersfabriekWorkshop Google AdWords - De  Ondernemersfabriek
Workshop Google AdWords - De Ondernemersfabriek
 
Basis adwords training
Basis adwords trainingBasis adwords training
Basis adwords training
 
Search Engine Strategies Amsterdam 2009 presentatie Eduard Blacquière
Search Engine Strategies Amsterdam 2009 presentatie Eduard BlacquièreSearch Engine Strategies Amsterdam 2009 presentatie Eduard Blacquière
Search Engine Strategies Amsterdam 2009 presentatie Eduard Blacquière
 
Presentatie Promotiedagen Zoekmachine Marketing
Presentatie Promotiedagen Zoekmachine MarketingPresentatie Promotiedagen Zoekmachine Marketing
Presentatie Promotiedagen Zoekmachine Marketing
 
Zoekmachine Marketing
Zoekmachine MarketingZoekmachine Marketing
Zoekmachine Marketing
 
Travel Organisaties, haal meer uit Google AdWords en Google Analytics!
Travel Organisaties, haal meer uit Google AdWords en Google Analytics!Travel Organisaties, haal meer uit Google AdWords en Google Analytics!
Travel Organisaties, haal meer uit Google AdWords en Google Analytics!
 
Webwinkel Vakdagen 2012: 10 Gouden tips om meer uit Google AdWords en Google ...
Webwinkel Vakdagen 2012: 10 Gouden tips om meer uit Google AdWords en Google ...Webwinkel Vakdagen 2012: 10 Gouden tips om meer uit Google AdWords en Google ...
Webwinkel Vakdagen 2012: 10 Gouden tips om meer uit Google AdWords en Google ...
 
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een  goede online marketingroadmap?Stappenplan: hoe komt u tot een  goede online marketingroadmap?
Stappenplan: hoe komt u tot een goede online marketingroadmap?
 
Search Engine Advertising
Search Engine AdvertisingSearch Engine Advertising
Search Engine Advertising
 
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwordsJeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
Jeroen van de Wiel - Klanten scoren met adwords
 
Zoekmachinemarketing voor webwinkels: over zoekmachine-optimalisatie (SEO) en...
Zoekmachinemarketing voor webwinkels: over zoekmachine-optimalisatie (SEO) en...Zoekmachinemarketing voor webwinkels: over zoekmachine-optimalisatie (SEO) en...
Zoekmachinemarketing voor webwinkels: over zoekmachine-optimalisatie (SEO) en...
 

More from Easy Internet Marketing

More from Easy Internet Marketing (6)

GAUC: Geavanceerde analyses - Véronique Marisaël
GAUC: Geavanceerde analyses - Véronique MarisaëlGAUC: Geavanceerde analyses - Véronique Marisaël
GAUC: Geavanceerde analyses - Véronique Marisaël
 
Rich snippets - Sjoerd Jongmans
Rich snippets - Sjoerd JongmansRich snippets - Sjoerd Jongmans
Rich snippets - Sjoerd Jongmans
 
SEO Basic - Ronald Bruin
SEO Basic - Ronald BruinSEO Basic - Ronald Bruin
SEO Basic - Ronald Bruin
 
Social Media - Will Salden
Social Media - Will SaldenSocial Media - Will Salden
Social Media - Will Salden
 
Social Media - Will Salden
Social Media - Will SaldenSocial Media - Will Salden
Social Media - Will Salden
 
SEO Basic - Ronald Bruin
SEO Basic - Ronald BruinSEO Basic - Ronald Bruin
SEO Basic - Ronald Bruin
 

SEA Basic - Ellen de Kimpe

  • 1. Google AdWords explained „s-Hertogenbosch, 7 april 2011 Ellen de Kimpe PPC campaign manager Easy Internet Marketing proprietary
  • 2. Inleiding Google AdWords Advertentienetwerken Positiebepaling Zoekwoordopties Locatie & Talen Targeting Quiz Easy Internet Marketing proprietary
  • 3. Wat is Google AdWords? ‣ Advertentieprogramma van Google ‣ Adverteren volgens het „Pay-Per-Click‟ principe ‣ Betaalde zoekresultaten in Google ‣ Tekst-, beeld- en videoadvertenties Easy Internet Marketing proprietary
  • 4. Organisch & AdWords Google AdWords advertenties Organische zoekresultaten Easy Internet Marketing proprietary
  • 5. Advertentieteksten • Koptekst: 25 karakters • Beschri jvingsregel 1: 35 karakters • Beschri jvingsregel 2: 35 karakters • Zichtbare URL: 35 karakters • Bestemmings URL: 1024 karakters Uiteraard dient de inhoud van de teksten te voldoen aan de richtli jnen van Google Easy Internet Marketing proprietary
  • 6. Inleiding Google AdWords Advertentienetwerken Positiebepalin Zoekwoordopties Locatie & Talen Targeting Quiz Easy Internet Marketing proprietary
  • 7. Advertentienetwerken ‣ Google Search ‣ Google Search Partners ‣ Google Display Network Easy Internet Marketing proprietary
  • 8. Google Search ‣ Rechts en/of boven de organische zoekresultaten Gebruikers zi jn actief op zoek naar een product of dienst Relatief hoge Click- Through-Rate (CTR) Easy Internet Marketing proprietary
  • 9. Search Partners ‣ Rechts en/of boven de organische zoekresultaten AOL.com, Netscape.com, Earthlink.com, Lycos.com, Marktplaats.nl Easy Internet Marketing proprietary
  • 10. Google Display Network (GDN) ‣ Verzameling websites aangesloten bi j Google AdSense +/- 1 mil joen websites Veel vertoningen, lage CTR Easy Internet Marketing proprietary
  • 11. Inleiding Google AdWords Advertentienetwerken Positiebepaling Zoekwoordopties Locatie & Talen Targeting Quiz Easy Internet Marketing proprietary
  • 12. Click-Through-Rate ‣ CTR = Hoe vaak klikken gebruikers op mi jn advertentie ‣ CTR betekent relevantie (een van de belangri jkste ranking factoren) ‣ Hoe hoger de CTR, hoe hoger de relevantie ‣ Google beloont een hoge CTR met een hogere positie CTR = Aantal klikken / Advertentievertoningen Easy Internet Marketing proprietary
  • 13. Quality Score De QS wordt bepaald a.d.h.v. de volgende factoren ‣ De CTR van het betreffende zoekwoord ‣ Historische prestaties van het betreffende zoekwoord ‣ Relevantie van de advertentietekst ‣ Relevantie van de landingspagina (content) ‣ Onderlinge relevantie van zoekwoorden binnen de advertentiegroep QS, hoe lager je gemiddelde CPC Hoe hoger je Easy Internet Marketing proprietary
  • 14. Quality Score Easy Internet Marketing proprietary
  • 15. Quality Score formule Advertentiescore = max. CPC * QS Hoe hoger je advertentiescore, hoe hoger je in de advertentierangschikking verschijnt Easy Internet Marketing proprietary
  • 16. Een voorbeeld Adverteerder A biedt €2,00 en heeft QS2 (2*2 = 4) Adverteerder B biedt €0,60 en heeft QS8 (0,6*8 = 4,8) Advertentiescore = max. CPC * QS Adverteerder B heeft een hogere advertentiescore en verschijnt derhalve hoger in de advertentierangschikking Easy Internet Marketing proprietary
  • 17. Inleiding Google AdWords Advertentienetwerken Positiebepaling Zoekwoordopties Locatie & Talen Targeting Quiz Easy Internet Marketing proprietary
  • 18. Verschillende zoekwoordopties ‣ Broad Match ‣ “Phrase Match” ‣ [Exact Match] ‣ -Negatives Easy Internet Marketing proprietary
  • 19. Broad Match Wanneer je biedt op zwarte zonnebril, zal je advertentie verschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op: grote zwarte zonnebrillen goedkope zonnebrillen zwart zonnenbril met zwarte glazen Easy Internet Marketing proprietary
  • 20. Phrase Match Wanneer je biedt op ”zwarte zonnebril”, zal je advertentie verschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op: mooie zwarte zonnebril zwarte zonnebril en oorbellen mooiste zwarte zonnebril voor mannen Easy Internet Marketing proprietary
  • 21. Exact Match Wanneer je biedt op [zwarte zonnebril], zal je advertentie verschi jnen wanneer een gebruiker zoekt op: zwarte zonnebril Easy Internet Marketing proprietary
  • 22. Negatives Techniek om te filteren op termen waar je tekst niet mee geassocieerd dient te worden. Wanneer je de woorden -gratis en -tweedehands hebt opgenomen, zullen je advertenties niet verschi jnen wanneer iemand zoekt op: gratis zonnebril tweedehands zonnebrillen Easy Internet Marketing proprietary
  • 23. Inleiding Google AdWords Advertentienetwerken Positiebepaling Zoekwoordopties Locatie & Talen Targeting Quiz Easy Internet Marketing proprietary
  • 24. Locatie Targeting ‣ Targeting op land ‣ Targeting op regio / plaats ‣ Aangepaste targeting Easy Internet Marketing proprietary
  • 25. Locatie Targeting Targeting op land Het landspecifieke domein overruled de fysieke locatie van het IP adres. Iemand die in Duitsland zoekt op Google.nl, zal advertenties te zien kri jgen die zich richten op Nederland. Targeting op regio / plaats Ongelimiteerd aantal regio‟s plaatsen binnen de dezelfde campagne in hetzelfde land(en). Easy Internet Marketing proprietary
  • 26. Talen Targeting ‣ Taal heeft betrekken op de Google interface instelling van gebruiker ‣ Méér dan 30 talen om te kunnen targeten Wanneer je target op meerdere talen, zorg er dan voor dat je advertenties, zoekwoorden en teksten op de website met deze talen overeenkomen Easy Internet Marketing proprietary
  • 27. Inleiding Google AdWords Advertentienetwerken Positiebepaling Zoekwoordopties Locatie & Talen Targeting Quiz Easy Internet Marketing proprietary
  • 28. Quiz Een Nederlandse adverteerder wil alle Engels sprekende gebruikers in de wereld targeten. Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen: Target Nederland & Engels Target wereld & alle talen Target wereld & Engels Target Engeland & Engels Easy Internet Marketing proprietary
  • 29. Quiz Een Nederlandse adverteerder wil alle Engels sprekende gebruikers in de wereld targeten. Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen: Target wereld & Engels Easy Internet Marketing proprietary
  • 30. Quiz Een adverteerder in België verzend zi jn producten alleen naar Duitsland en richt zich daarbi j op Pools sprekende mensen.Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen: Target Polen & Duits Target België, Duitsland & alle Pools Target Duitsland & Pools Target Duitsland & Nederlands, Frans, Pools Easy Internet Marketing proprietary
  • 31. Quiz Een adverteerder in België verzend zi jn producten alleen naar Duitsland en richt zich daarbi j op Pools sprekende mensen.Hi j moet zi jn campagne als volgt instellen: Target Duitsland & Pools Easy Internet Marketing proprietary
  • 32. Q&A Dank u! Easy Internet Marketing proprietary