SlideShare a Scribd company logo
1 of 26
Maksymalizacja zysku z
kampanii online
(profit-driven optimisation)
Jakie są typowe
cele optymalizacji
kampanii online?
Cele optymalizacji
CPC w ramach budżetu
ROI (Return On Investment)
Koszt konwersji (CPA)
ERS (Effective Revenue Share)
ROI - Return On Investment
Dlaczego ustalenie
„z góry” określonego
CPC, CPA lub ROI
kampanii jest błędem?
Liczba
konwersji
Koszt kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
Zmiana / koszt krańcowy 300 75 000 zł 250 zł
Liczba
konwersji
Koszt kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Liczba
konwersji
Koszt kampanii
Koszt
konwersji
Strategia bieżąca 1000 120 000 zł 120 zł
Strategia agresywna 1300 195 000 zł 150 zł
• Miesięcznie 1000 konwersji
• Koszt 120 000 zł
• Koszt konwersji 120 zł
• Przychód z konwersji 200 zł
• Docelowy koszt konwersji 150 zł
Docelowy koszt konwersji?
Dlaczego w pewnym
momencie przestajemy
zarabiać?
Zależność liczby kliknięć od CPC
Źródło: Adequate Interactive Boutique
Marża czy obrót – punkt kompromisu
Źródło: Think With Google
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
<
Wzrost liczby
konwersji
[%]
Spadek zysku na
konwersję
[%]
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
/
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
Kiedy podnoszenie stawki ma sens?
ROI – stopa zwrotu z inwestycji
E – elastyczność cenowa
Elastyczność cenowa
Źródło: Adequate Interactive Boutique
PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %
CPC 1.00 zł 1.20 zł 0.20 zł 20%
KLIKNIĘCIA 1000 1100 100 10%
E = 10/20 = 0.5
Elastyczność cenowa
Źródło: Adequate Interactive Boutique
PRZED PO RÓŻNICA ZMIANA %
CPC 1.00 zł 1.10 zł 0.10 zł 10%
KLIKNIĘCIA 1000 1200 200 20%
E = 20/10 = 2
Elastyczność cenowa
Źródło: Adequate Interactive Boutique
Dlaczego elastyczność cenowa spada?
Zwiększamy zysk, nie ROI
Źródło: Adequate Interactive Boutique
ROI > 1/E w praktyce
„Takie samo ROI dla całej kampanii jest błędem.
Kampanię należy podzielić na segmenty
podobnej elastyczności cenowej i dostosować
docelowe ROI do wartości 1/E”
ROI ROI2
ROI3
ROI4
ROI5
ROI1
ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „przed”
„Stosowanie jednolitego ROI dla całej kampanii
w praktyce najczęściej powoduje absurdalne
Wywindowanie stawek słów brandowych
i marginalizację słów generycznych.”
ROI > 1/E w praktyce – segmentacja kampanii – „po”
„Zastosowanie strategii profit-driven może
– paradoksalnie – oznaczać podnoszenie stawek
dla słów gorzej konwertujących, a obniżanie
ich tam, gdzie koszt konwersji jest mały.”
Ewolucja metod optymalizacji
„Optymalizacja profit driven
jest najbardziej zaawansowaną
metodą zwiększania efektywności
kampanii reklamowych online”
Faktyczna wartość konwersji (Lifetime Value - LTV)
„Zbyt niska ocena wartości konwersji,
a co za tym idzie, ROI, ograniczona
do przychodu z jednej transakcji po
ostatnim kliknięciu w reklamę, może
prowadzić do niedoinwestowania w
reklamę i niepotrzebnego oddawania
rynku konkurencji.”
Witold Wrodarczyk
+48 608 297 639
witold.wrodarczyk@adequate.pl
www.adequate.pl

More Related Content

Viewers also liked

Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"
Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"
Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"Fwdays
 
Romanticism part 2
Romanticism part 2Romanticism part 2
Romanticism part 2phebeshen
 
2014_MIS Summer Camp_Course Slide_2
2014_MIS Summer Camp_Course Slide_22014_MIS Summer Camp_Course Slide_2
2014_MIS Summer Camp_Course Slide_2Sean Cherng
 
Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4
Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4
Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4elviragarciafdz
 
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงามกลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงามSawanya Khongchum
 
Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk
Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk
Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk Witold Wrodarczyk
 
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงามกลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงามSawanya Khongchum
 
English Idioms
English IdiomsEnglish Idioms
English IdiomsScribendi
 
2015/6_Database Management_Final Project
2015/6_Database Management_Final Project2015/6_Database Management_Final Project
2015/6_Database Management_Final ProjectSean Cherng
 
Auxilia pleasure yacht
Auxilia pleasure yachtAuxilia pleasure yacht
Auxilia pleasure yachtRTN SRL
 

Viewers also liked (12)

Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"
Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"
Сергей Комлач "Итоги Google I/O: что нас ждет"
 
Love story kikix 12
Love  story kikix 12Love  story kikix 12
Love story kikix 12
 
Romanticism part 2
Romanticism part 2Romanticism part 2
Romanticism part 2
 
2014_MIS Summer Camp_Course Slide_2
2014_MIS Summer Camp_Course Slide_22014_MIS Summer Camp_Course Slide_2
2014_MIS Summer Camp_Course Slide_2
 
Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4
Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4
Personas ancianas reflexión sem 1,2 y 4
 
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงามกลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
 
Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk
Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk
Profit Driven Marketing Optimisation Adequate Witold Wrodarczyk
 
7LT_Journal_ID_Marketing_Nova
7LT_Journal_ID_Marketing_Nova7LT_Journal_ID_Marketing_Nova
7LT_Journal_ID_Marketing_Nova
 
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงามกลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
กลุ่มที่ 13 การศัลยกรรมความงาม
 
English Idioms
English IdiomsEnglish Idioms
English Idioms
 
2015/6_Database Management_Final Project
2015/6_Database Management_Final Project2015/6_Database Management_Final Project
2015/6_Database Management_Final Project
 
Auxilia pleasure yacht
Auxilia pleasure yachtAuxilia pleasure yacht
Auxilia pleasure yacht
 

Similar to X Targi eHandlu Katowice - Adequate

Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.Błażej Abel
 
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowymLifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowymPrzemysław Modrzewski
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Roman Rozenberger
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieeFRESH
 
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerceOd małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerceDivante
 
Optymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google AdwordsOptymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google AdwordsBrandrocket
 
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetowąMaksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetowąSilesia SEM
 
Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)
Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)
Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)More Bananas
 
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...Marcin Kowalik
 
Salesmedia ecommerce-standard-2013
Salesmedia ecommerce-standard-2013Salesmedia ecommerce-standard-2013
Salesmedia ecommerce-standard-2013salesmediapl
 
semKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold WrodarczyksemKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold WrodarczyksemKRK
 
Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?
Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?
Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?Marta Łazar (CAMINA)
 
Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...
Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...
Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...Maciej Górski
 
Odpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieci
Odpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieciOdpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieci
Odpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieciBartłomiej Juszczyk
 

Similar to X Targi eHandlu Katowice - Adequate (20)

Ad universe 2015 adequate
Ad universe 2015 adequateAd universe 2015 adequate
Ad universe 2015 adequate
 
Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.Reklama w Internecie - niezbędnik.
Reklama w Internecie - niezbędnik.
 
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowymLifeTime Value  (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
LifeTime Value (LTV) - koncepcja w marketingu internetowym
 
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
Ocena efektywności kampanii Adwords w sieci reklamowej Google (GDN)
 
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnieWyższość SEO nad PPC i odwrotnie
Wyższość SEO nad PPC i odwrotnie
 
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerceOd małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
Od małego do dużego - jak przeskoczyć przepaść w eCommerce
 
Arena Gdynia Rafał Irla (Afiliant)
Arena Gdynia Rafał Irla (Afiliant)Arena Gdynia Rafał Irla (Afiliant)
Arena Gdynia Rafał Irla (Afiliant)
 
Konwersja w E-Commerce
Konwersja w E-CommerceKonwersja w E-Commerce
Konwersja w E-Commerce
 
Bidify 2013 01-04 wersja-pl
Bidify 2013 01-04 wersja-plBidify 2013 01-04 wersja-pl
Bidify 2013 01-04 wersja-pl
 
Skuteczny f-commerce
Skuteczny f-commerceSkuteczny f-commerce
Skuteczny f-commerce
 
Optymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google AdwordsOptymalizator Konwersji - Google Adwords
Optymalizator Konwersji - Google Adwords
 
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetowąMaksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
Maksymalizacja zwrotu z inwestycji w reklamę internetową
 
Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)
Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)
Marketing dla E-commerce - LTV (Maciek Sowa)
 
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
Co ty możesz zrobić dla poprawy jakości swoich leadów? Czyli jak zdobywać je ...
 
Salesmedia ecommerce-standard-2013
Salesmedia ecommerce-standard-2013Salesmedia ecommerce-standard-2013
Salesmedia ecommerce-standard-2013
 
semKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold WrodarczyksemKRK #10 – Witold Wrodarczyk
semKRK #10 – Witold Wrodarczyk
 
Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?
Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?
Dochodowa mała firma - jak sprawdzić, czy Twoja firma jest zyskowna?
 
Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...
Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...
Ecommerce trends - Jak zwiększyć konwersję z email marketingu o co najmniej 2...
 
Wynik Jakości Google AdWords
Wynik Jakości Google AdWordsWynik Jakości Google AdWords
Wynik Jakości Google AdWords
 
Odpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieci
Odpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieciOdpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieci
Odpowiednie dać rzeczy słowo. jak niestandardowo promować słowo pisane w sieci
 

X Targi eHandlu Katowice - Adequate