SlideShare una empresa de Scribd logo
1 de 19
Descargar para leer sin conexión
AdWords
                             Kuidas Google AdWords enda
                                 kasuks tööle panna?


                                                        Epp-Kristiina Keerov
                                                                    Skype: eppkris
                                                             E-post: kris@altex.ee
Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
                                                                     think@altex.ee
SEM – mismoodi see jaguneb?
              ‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk
               “tasuta” otsivastuste hulgas.
                     ‹   Edukust saad mõõta, võrreldes enda leitavust Sulle oluliste märksõnadega
                         (vaata ka www.internetiturundus.com – otsimootorite raportid)
                     ‹   Tulemuste parandamine eeldab SEO töid
                     ‹   Pikas perspektiivis kõige mõttekam: 80% eelistab just seda
                     ‹   Miinus: tulemused on näha pika ajavinnaga (1 kuu – 1 aasta)

              ‹ SEA (Search Engine Advertising) – tasuline reklaam otsimootorites
                     ‹   Enamasti kasutatakse terminit SEM just selles kontekstis
                     ‹   Tulemused on koheselt nähtavalt ja jooksvalt kohendatavad
                     ‹   SEA kulu on sinu poolt defineeritud konkreetne summa
                     ‹   Miinus: kogub kliente kuni 20% otsijate hulgas




Internet Marketing       Innovative Internet Marketing TM
Võimalused Eestis
              ‹ Google –
                     ‹   Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi
                     ‹   Miinus: mitte kõige sõbralikum kasutajaliides


              ‹ Neti.ee
                     ‹   Pluss: Kohalikul turul populaarseim otsimootor, selge hinnastusmudel
                     ‹   Miinus: PPV, mitte PPC; puudub kampaania jooksev kontroll


              ‹ Delfi Otsing
                     ‹   Pluss: Sinu reklaam paistab silma
                     ‹   Miinus: väike kasutajaskond ja puuduv paindlikkus :)


              ‹ WWW.ee
                     ‹   Pluss: reklaam mõjub usaldusväärselt
                     ‹   Miinus: statistika ebausaldusväärne, väike kasutajaskond ja väike paindlikkus :)




Internet Marketing       Innovative Internet Marketing TM
Võimalused Eestis

                                                        reklaam


      VIP
    reklaam

tasuta




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Võimalused Eestis




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - hinnastamine


              ‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest

              ‹ Sa ei maksa rohkem kui oled nõus maksma

              ‹ Mida rohkem kasu on Sinust Google‟le, seda parem




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - hinnastamine
              ‹ Samm 1: sinu määratud klikihind
                     ‹   Palju maksavad konkurendid sama asja eest?

              ‹ Samm 2: Google hindab Sinu reklaami toimivust
                     ‹   Kas see reklaam toimib?
                     ‹   Kas maandumisleht vastab teemale?
                     ‹   Kas tegu on populaarse märksõnaga?

              ‹ Samm 3: määratakse reklaami positsioon
                     ‹   Google arvutab välja, kes talle rohkem kasu toob
                     ‹   Igale reklaamile määratakse Quality Score (sina ei näe seda)
                     ‹   Selle Quality Score abil saadakse positsiooni koefitsent

              ‹ Samm 4: Kliki tegelik maksumus
                     ‹   Maksad vähima summa, mis tagab Sulle selle positsiooni
                     ‹   Praktiliselt iial ei maksa Sa seda summat, mida ise määrasid




Internet Marketing       Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - hinnastamine
                                                  Quality                                    Hinna
                                       Hind                       Rank           Koht                          CPC
                                                  Score                                   kujunemine


   Kollane Kodu OÜ                      0,65            10   0,65 x 10 =   6,5    II    3,8 / 10 (+0,01) = 0,39



   Mõnus Maja OÜ                        0,40            18   0,40 x 18 =   7,2     I    6,5 / 18 (+0,01) =   0,37



   Sinine Sara AS                       0,25            15   0,25 x 15 =   3,8    III   1,3 / 15 (+0,01) =   0,10




      ‹ Kollane Kodu on nõus kõige rohkem maksma, aga...
      ‹ ...Mõnusal Majal on kõige parem reklaam
      ‹ Sinine Sara saab asja odavalt kätte :)




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Võimalused Eestis

                                                        reklaam


      VIP
    reklaam

tasuta




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords – hea reklaam
              ‹ Pealkiri:
                     ‹ Kuni 25 tähemärki
                     ‹ Erisümbolid keelatud
                     ‹ Peaks sisaldama otsisõna
              ‹ Reklaamtekst:
                     ‹   Kahel real, 35 tähemärki kumbki rida
                     ‹   Peab mõjuma usaldusväärselt
                     ‹   Informatiivne on parem kui otsekommertslik
                     ‹   Peaks sisaldama “call to actionit” – “Loe lisa”, “Vaata siia” jms
              ‹ Display URL:
                     ‹ Lühike ja meeldejääv
                     ‹ Brändinime sisaldav
                     ‹ Hea, kui sisaldab otsisõna või haakuvat infot


Internet Marketing       Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords – hea reklaam

              • Tööpakkumised
               Otsid tööd? Tööpakkumised leiad          CTR: 4,47%
               Firmast X. Tule ja vaata!
               www.firma.ee/


              • Otsid tööle tegijat?
               Pane kuulutus Firma lehele ja vali       CTR: 0,59%
               tublim töömees välja. Loe lisa
               www.firma.ee/too



Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Soovitused




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - märksõnad
              ‹ Kasutage erinevaid märksõnu:
                     ‹ Populaarsed toovad massi
                     ‹ Spetsiifilisemad toovad kvaliteedi

              ‹ Ärge peljake kirjavigu 
                     ‹ Ülemäärane tühik aitab lugejat
                     ‹ Grammatiliselt ebakorrektne lugeja samastub kergemini

              ‹ Tehke jooksvalt täiendusi:
                     ‹ Muutke märksõnade määranguid – “broad match” laiendab,
                       “exact match” kitsendab
                     ‹ Vaadake statistikat ja oma lehe analüütikat! Kui palju on n.ö.
                       Valearusaamaga tulijaid, kasutage ka “negative” võtmesõnu



Internet Marketing     Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - näitamised
              ‹ Palju näitamisi ja vähe klikke?
                     ‹ Kas olete reklaami õigele turule suunanud (eesti vs maailm)
                     ‹ Kas reklaam on „heal‟ positsioonil – äkki on konkurents
                       tihenenud ja teie reklaam jääb väga alla/peitu?
                     ‹ Kas maandumisleht vastab reklaamile?
                     ‹ Luurake konkurente!

              ‹ Tehke jooksvalt täiendusi:
                     ‹   Vaadake üle reklaami sõnastus
                     ‹   Tõstke pisut kliki hinda
                     ‹   Kontrollige reklaami suunatust
                     ‹   Googledage oma märksõnu :)




Internet Marketing       Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords - näitamised
              ‹ Sinu reklaami ei näidata?
                     ‹ Põhjuseks võivad olla ebasobivad reklaamid (saad hoiatuse)
                     ‹ ... Või otsisõnad, mida keegi ei otsi...
                     ‹ ... Või Sinu maksimaalne summa, mida kliki eest maksad (ei ole
                       piisav, et esilehele jõuda oma reklaamiga)

              ‹ Tehke jooksvalt täiendusi:
                     ‹   Vaadake üle reklaami sõnastus
                     ‹   Vaadake üle märksõnad – vajadusel muutke neid üldisemaks
                     ‹   Tõstke pisut kliki hinda
                     ‹   Googledage oma märksõnu




Internet Marketing       Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords – mis edasi...
              ‹ Sul on mingi eesmärk:
                     ‹ Äriline, sisuline, eetiline...
                     ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad
                     ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad

              ‹ Vaata, mida teised teevad:
                     ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav.
                     ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega,
                       sisulise märksõna/teema järgi
                     ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu
                       kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat
                     ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool”




Internet Marketing    Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords – mis edasi...
              ‹ Vaata iseennast:
                     ‹ Kas su veebileht on hea – usaldusväärne, inforikas, korrektne?
                     ‹ Kas su veebileht toetab sinu eesmärke – jagada infot, leida
                       rahastust, müüa...?
                     ‹ Kas sa mõõdad ja analüüsid, mida teevad kasutajad sinu veebis?
                       (Google Analytics on tasuta!)

              ‹ Seejärel...
                     ‹ Tee oma koduleht korda. Pole mõtet juhtida sinna liiklust, kui
                       koduleht ennast ei õigusta. Disain ei maksa, loeb
                       kasutajakogemus.
                     ‹ Defineeri enda jaoks, KEDA sa tahad oma kodulehel näha
                     ‹ Sellest “ideaalkasutajast” lähtudes hakka otsima võimalusi
                       liikluse suunamiseks kodulehele



Internet Marketing     Innovative Internet Marketing TM
Google AdWords – mis edasi...
              ‹ Sul on mingi eesmärk:
                     ‹ Äriline, sisuline, eetiline...
                     ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad
                     ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad

              ‹ Vaata, mida teised teevad:
                     ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav.
                     ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega,
                       sisulise märksõna/teema järgi
                     ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu
                       kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat
                     ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool”




Internet Marketing    Innovative Internet Marketing TM
Kliendid




Internet Marketing   Innovative Internet Marketing TM

Más contenido relacionado

Similar a E15 Adwords Kris Keerov

Internetiturunduse koolitus Junsil
Internetiturunduse koolitus JunsilInternetiturunduse koolitus Junsil
Internetiturunduse koolitus JunsilAivar Ruukel
 
Värska internetiturunduse seminari slaidid -1
Värska internetiturunduse seminari slaidid -1Värska internetiturunduse seminari slaidid -1
Värska internetiturunduse seminari slaidid -1Aivar Ruukel
 
90302internetiturundus1
90302internetiturundus190302internetiturundus1
90302internetiturundus1Aivar Ruukel
 
E-turunduse seminar Pärnus
E-turunduse seminar PärnusE-turunduse seminar Pärnus
E-turunduse seminar PärnusAivar Ruukel
 
Saaremaa koolituse slaidid 1
Saaremaa koolituse slaidid 1Saaremaa koolituse slaidid 1
Saaremaa koolituse slaidid 1Aivar Ruukel
 
Digiturundus slideshare
Digiturundus slideshareDigiturundus slideshare
Digiturundus slideshareMargus Rosin
 
Tõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistika
Tõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistikaTõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistika
Tõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistikaAltex Marketing OÜ
 
Kuidas partnerturunduse abil müüa rohkem
Kuidas partnerturunduse abil müüa rohkemKuidas partnerturunduse abil müüa rohkem
Kuidas partnerturunduse abil müüa rohkemwww.pay4results.eu
 
E15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis Hinnosaar
E15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis HinnosaarE15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis Hinnosaar
E15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis HinnosaarAltex Marketing OÜ
 
Tulemuspõhine reklaam internetis
Tulemuspõhine reklaam internetisTulemuspõhine reklaam internetis
Tulemuspõhine reklaam internetiswww.pay4results.eu
 
Altexi internetiturunduse teenused
Altexi internetiturunduse teenusedAltexi internetiturunduse teenused
Altexi internetiturunduse teenusedAltex Marketing OÜ
 
Tõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütika
Tõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütikaTõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütika
Tõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütikaAltex Marketing OÜ
 
110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev
110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev
110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaevmehisparn
 
Kuidas turundada kohta?
Kuidas turundada kohta?Kuidas turundada kohta?
Kuidas turundada kohta?Raimo Matvere
 
E15 Emaili Turundus Meelis Ojasild
E15 Emaili Turundus Meelis OjasildE15 Emaili Turundus Meelis Ojasild
E15 Emaili Turundus Meelis OjasildAltex Marketing OÜ
 

Similar a E15 Adwords Kris Keerov (20)

Internetiturunduse koolitus Junsil
Internetiturunduse koolitus JunsilInternetiturunduse koolitus Junsil
Internetiturunduse koolitus Junsil
 
5 Turundus
5 Turundus5 Turundus
5 Turundus
 
Värska internetiturunduse seminari slaidid -1
Värska internetiturunduse seminari slaidid -1Värska internetiturunduse seminari slaidid -1
Värska internetiturunduse seminari slaidid -1
 
90302internetiturundus1
90302internetiturundus190302internetiturundus1
90302internetiturundus1
 
E-turunduse seminar Pärnus
E-turunduse seminar PärnusE-turunduse seminar Pärnus
E-turunduse seminar Pärnus
 
Saaremaa koolituse slaidid 1
Saaremaa koolituse slaidid 1Saaremaa koolituse slaidid 1
Saaremaa koolituse slaidid 1
 
Digiturundus slideshare
Digiturundus slideshareDigiturundus slideshare
Digiturundus slideshare
 
Seo sissejuhatus
Seo sissejuhatusSeo sissejuhatus
Seo sissejuhatus
 
Seo sissejuhatus
Seo sissejuhatusSeo sissejuhatus
Seo sissejuhatus
 
Tõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistika
Tõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistikaTõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistika
Tõnis Hinnosaar- Sõber saidistatistika
 
Internetiturundus
InternetiturundusInternetiturundus
Internetiturundus
 
Kuidas partnerturunduse abil müüa rohkem
Kuidas partnerturunduse abil müüa rohkemKuidas partnerturunduse abil müüa rohkem
Kuidas partnerturunduse abil müüa rohkem
 
E15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis Hinnosaar
E15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis HinnosaarE15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis Hinnosaar
E15 Veebianaluutika Google Analytics Tonis Hinnosaar
 
Tulemuspõhine reklaam internetis
Tulemuspõhine reklaam internetisTulemuspõhine reklaam internetis
Tulemuspõhine reklaam internetis
 
Altexi internetiturunduse teenused
Altexi internetiturunduse teenusedAltexi internetiturunduse teenused
Altexi internetiturunduse teenused
 
Tõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütika
Tõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütikaTõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütika
Tõnis Hinnosaar- Majanduskriis ja veebianalüütika
 
110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev
110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev
110405 tartu-kutsehariduskeskuse-ettevotluspaev
 
Armin Tüll, Alusta eksporti internetis, 8.11.2012, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Armin Tüll, Alusta eksporti internetis, 8.11.2012, Eesti Kaubandus-TööstuskodaArmin Tüll, Alusta eksporti internetis, 8.11.2012, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
Armin Tüll, Alusta eksporti internetis, 8.11.2012, Eesti Kaubandus-Tööstuskoda
 
Kuidas turundada kohta?
Kuidas turundada kohta?Kuidas turundada kohta?
Kuidas turundada kohta?
 
E15 Emaili Turundus Meelis Ojasild
E15 Emaili Turundus Meelis OjasildE15 Emaili Turundus Meelis Ojasild
E15 Emaili Turundus Meelis Ojasild
 

Más de Altex Marketing OÜ

Tallinn Socialfest 2012 - Andri Viiand
Tallinn Socialfest 2012 - Andri ViiandTallinn Socialfest 2012 - Andri Viiand
Tallinn Socialfest 2012 - Andri ViiandAltex Marketing OÜ
 
Tallinn Socialfest 2012 - Magdalena Pawlowicz
Tallinn Socialfest 2012 - Magdalena PawlowiczTallinn Socialfest 2012 - Magdalena Pawlowicz
Tallinn Socialfest 2012 - Magdalena PawlowiczAltex Marketing OÜ
 
Tallinn Socialfest 2012 - Petri Mertanen
Tallinn Socialfest 2012 - Petri MertanenTallinn Socialfest 2012 - Petri Mertanen
Tallinn Socialfest 2012 - Petri MertanenAltex Marketing OÜ
 
Tallinn Socialfest 2012 - Marko Saue
Tallinn Socialfest 2012 - Marko SaueTallinn Socialfest 2012 - Marko Saue
Tallinn Socialfest 2012 - Marko SaueAltex Marketing OÜ
 
Tallinn Socialfest 2012 - Gunnar Mägi
Tallinn Socialfest 2012 - Gunnar MägiTallinn Socialfest 2012 - Gunnar Mägi
Tallinn Socialfest 2012 - Gunnar MägiAltex Marketing OÜ
 
Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?
Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?
Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?Altex Marketing OÜ
 
Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct
Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct
Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct Altex Marketing OÜ
 
Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)
Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)
Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)Altex Marketing OÜ
 
Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога
Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога
Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога Altex Marketing OÜ
 
Ольга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТ
Ольга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТОльга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТ
Ольга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТAltex Marketing OÜ
 
Olga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjal
Olga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjalOlga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjal
Olga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjalAltex Marketing OÜ
 
Website conversion workshop slides for ddve
Website conversion workshop slides for ddveWebsite conversion workshop slides for ddve
Website conversion workshop slides for ddveAltex Marketing OÜ
 
Toomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord
Toomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukordToomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord
Toomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukordAltex Marketing OÜ
 
Andrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastul
Andrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastulAndrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastul
Andrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastulAltex Marketing OÜ
 
Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eest
Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eestTõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eest
Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eestAltex Marketing OÜ
 

Más de Altex Marketing OÜ (20)

Tallinn Socialfest 2012 - Andri Viiand
Tallinn Socialfest 2012 - Andri ViiandTallinn Socialfest 2012 - Andri Viiand
Tallinn Socialfest 2012 - Andri Viiand
 
Tallinn Socialfest 2012 - Magdalena Pawlowicz
Tallinn Socialfest 2012 - Magdalena PawlowiczTallinn Socialfest 2012 - Magdalena Pawlowicz
Tallinn Socialfest 2012 - Magdalena Pawlowicz
 
Tallinn Socialfest 2012 - Petri Mertanen
Tallinn Socialfest 2012 - Petri MertanenTallinn Socialfest 2012 - Petri Mertanen
Tallinn Socialfest 2012 - Petri Mertanen
 
Tallinn Socialfest 2012 - Marko Saue
Tallinn Socialfest 2012 - Marko SaueTallinn Socialfest 2012 - Marko Saue
Tallinn Socialfest 2012 - Marko Saue
 
Tallinn Socialfest 2012 - Gunnar Mägi
Tallinn Socialfest 2012 - Gunnar MägiTallinn Socialfest 2012 - Gunnar Mägi
Tallinn Socialfest 2012 - Gunnar Mägi
 
Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?
Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?
Tõnis Hinnosaar - Kuidas mõõta uudiskirja efektiivsust?
 
Andrei Korobeinik - Ads
Andrei Korobeinik - AdsAndrei Korobeinik - Ads
Andrei Korobeinik - Ads
 
Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct
Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct
Поисковый маркетинг: Реклама в системах Google AdWords и Yandex.Direct
 
Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)
Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)
Delfi - Mida toob aasta 2010? (RU)
 
Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога
Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога
Begun - Контекстная реклама – универсальный инструмент маркетолога
 
e-маркетинг - dv.ee
e-маркетинг - dv.eee-маркетинг - dv.ee
e-маркетинг - dv.ee
 
Delfi - Mida toob aasta 2010?
Delfi - Mida toob aasta 2010?Delfi - Mida toob aasta 2010?
Delfi - Mida toob aasta 2010?
 
Ольга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТ
Ольга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТОльга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТ
Ольга Рыхлицкая - Э-маркетинг: примеры из практики ЕМТ
 
Olga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjal
Olga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjalOlga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjal
Olga Rõhlitskaja - E-marketing: praktilised näited EMT põhjal
 
Website conversion workshop slides for ddve
Website conversion workshop slides for ddveWebsite conversion workshop slides for ddve
Website conversion workshop slides for ddve
 
Best internet-2011-pay4results
Best internet-2011-pay4resultsBest internet-2011-pay4results
Best internet-2011-pay4results
 
Pay4results opencoffeeriga
Pay4results opencoffeerigaPay4results opencoffeeriga
Pay4results opencoffeeriga
 
Toomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord
Toomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukordToomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord
Toomas Toots - Eesti sotsiaalmeediasfääri olukord
 
Andrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastul
Andrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastulAndrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastul
Andrei Korobeinik - Otsedemokraatia uus tulemine sotsiaalmeedia ajastul
 
Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eest
Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eestTõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eest
Tõnis Hinnosaar - Pay4results - maksa tulemuste, mitte lubaduste eest
 

E15 Adwords Kris Keerov

  • 1. AdWords Kuidas Google AdWords enda kasuks tööle panna? Epp-Kristiina Keerov Skype: eppkris E-post: kris@altex.ee Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM think@altex.ee
  • 2. SEM – mismoodi see jaguneb? ‹ SEO (Search Engine Optimization) - nähtavus orgaanilistes ehk “tasuta” otsivastuste hulgas. ‹ Edukust saad mõõta, võrreldes enda leitavust Sulle oluliste märksõnadega (vaata ka www.internetiturundus.com – otsimootorite raportid) ‹ Tulemuste parandamine eeldab SEO töid ‹ Pikas perspektiivis kõige mõttekam: 80% eelistab just seda ‹ Miinus: tulemused on näha pika ajavinnaga (1 kuu – 1 aasta) ‹ SEA (Search Engine Advertising) – tasuline reklaam otsimootorites ‹ Enamasti kasutatakse terminit SEM just selles kontekstis ‹ Tulemused on koheselt nähtavalt ja jooksvalt kohendatavad ‹ SEA kulu on sinu poolt defineeritud konkreetne summa ‹ Miinus: kogub kliente kuni 20% otsijate hulgas Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 3. Võimalused Eestis ‹ Google – ‹ Pluss: SEM kohta palju infot ja võimalusi ‹ Miinus: mitte kõige sõbralikum kasutajaliides ‹ Neti.ee ‹ Pluss: Kohalikul turul populaarseim otsimootor, selge hinnastusmudel ‹ Miinus: PPV, mitte PPC; puudub kampaania jooksev kontroll ‹ Delfi Otsing ‹ Pluss: Sinu reklaam paistab silma ‹ Miinus: väike kasutajaskond ja puuduv paindlikkus :) ‹ WWW.ee ‹ Pluss: reklaam mõjub usaldusväärselt ‹ Miinus: statistika ebausaldusväärne, väike kasutajaskond ja väike paindlikkus :) Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 4. Võimalused Eestis reklaam  VIP reklaam tasuta Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 5. Võimalused Eestis Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 6. Google AdWords - hinnastamine ‹ Hinna määrad ise, miinimum sõltub konkurentidest ‹ Sa ei maksa rohkem kui oled nõus maksma ‹ Mida rohkem kasu on Sinust Google‟le, seda parem Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 7. Google AdWords - hinnastamine ‹ Samm 1: sinu määratud klikihind ‹ Palju maksavad konkurendid sama asja eest? ‹ Samm 2: Google hindab Sinu reklaami toimivust ‹ Kas see reklaam toimib? ‹ Kas maandumisleht vastab teemale? ‹ Kas tegu on populaarse märksõnaga? ‹ Samm 3: määratakse reklaami positsioon ‹ Google arvutab välja, kes talle rohkem kasu toob ‹ Igale reklaamile määratakse Quality Score (sina ei näe seda) ‹ Selle Quality Score abil saadakse positsiooni koefitsent ‹ Samm 4: Kliki tegelik maksumus ‹ Maksad vähima summa, mis tagab Sulle selle positsiooni ‹ Praktiliselt iial ei maksa Sa seda summat, mida ise määrasid Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 8. Google AdWords - hinnastamine Quality Hinna Hind Rank Koht CPC Score kujunemine Kollane Kodu OÜ 0,65 10 0,65 x 10 = 6,5 II 3,8 / 10 (+0,01) = 0,39 Mõnus Maja OÜ 0,40 18 0,40 x 18 = 7,2 I 6,5 / 18 (+0,01) = 0,37 Sinine Sara AS 0,25 15 0,25 x 15 = 3,8 III 1,3 / 15 (+0,01) = 0,10 ‹ Kollane Kodu on nõus kõige rohkem maksma, aga... ‹ ...Mõnusal Majal on kõige parem reklaam ‹ Sinine Sara saab asja odavalt kätte :) Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 9. Võimalused Eestis reklaam  VIP reklaam tasuta Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 10. Google AdWords – hea reklaam ‹ Pealkiri: ‹ Kuni 25 tähemärki ‹ Erisümbolid keelatud ‹ Peaks sisaldama otsisõna ‹ Reklaamtekst: ‹ Kahel real, 35 tähemärki kumbki rida ‹ Peab mõjuma usaldusväärselt ‹ Informatiivne on parem kui otsekommertslik ‹ Peaks sisaldama “call to actionit” – “Loe lisa”, “Vaata siia” jms ‹ Display URL: ‹ Lühike ja meeldejääv ‹ Brändinime sisaldav ‹ Hea, kui sisaldab otsisõna või haakuvat infot Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 11. Google AdWords – hea reklaam • Tööpakkumised Otsid tööd? Tööpakkumised leiad CTR: 4,47% Firmast X. Tule ja vaata! www.firma.ee/ • Otsid tööle tegijat? Pane kuulutus Firma lehele ja vali CTR: 0,59% tublim töömees välja. Loe lisa www.firma.ee/too Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 12. Soovitused Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 13. Google AdWords - märksõnad ‹ Kasutage erinevaid märksõnu: ‹ Populaarsed toovad massi ‹ Spetsiifilisemad toovad kvaliteedi ‹ Ärge peljake kirjavigu  ‹ Ülemäärane tühik aitab lugejat ‹ Grammatiliselt ebakorrektne lugeja samastub kergemini ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Muutke märksõnade määranguid – “broad match” laiendab, “exact match” kitsendab ‹ Vaadake statistikat ja oma lehe analüütikat! Kui palju on n.ö. Valearusaamaga tulijaid, kasutage ka “negative” võtmesõnu Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 14. Google AdWords - näitamised ‹ Palju näitamisi ja vähe klikke? ‹ Kas olete reklaami õigele turule suunanud (eesti vs maailm) ‹ Kas reklaam on „heal‟ positsioonil – äkki on konkurents tihenenud ja teie reklaam jääb väga alla/peitu? ‹ Kas maandumisleht vastab reklaamile? ‹ Luurake konkurente! ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Vaadake üle reklaami sõnastus ‹ Tõstke pisut kliki hinda ‹ Kontrollige reklaami suunatust ‹ Googledage oma märksõnu :) Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 15. Google AdWords - näitamised ‹ Sinu reklaami ei näidata? ‹ Põhjuseks võivad olla ebasobivad reklaamid (saad hoiatuse) ‹ ... Või otsisõnad, mida keegi ei otsi... ‹ ... Või Sinu maksimaalne summa, mida kliki eest maksad (ei ole piisav, et esilehele jõuda oma reklaamiga) ‹ Tehke jooksvalt täiendusi: ‹ Vaadake üle reklaami sõnastus ‹ Vaadake üle märksõnad – vajadusel muutke neid üldisemaks ‹ Tõstke pisut kliki hinda ‹ Googledage oma märksõnu Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 16. Google AdWords – mis edasi... ‹ Sul on mingi eesmärk: ‹ Äriline, sisuline, eetiline... ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad ‹ Vaata, mida teised teevad: ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav. ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega, sisulise märksõna/teema järgi ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool” Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 17. Google AdWords – mis edasi... ‹ Vaata iseennast: ‹ Kas su veebileht on hea – usaldusväärne, inforikas, korrektne? ‹ Kas su veebileht toetab sinu eesmärke – jagada infot, leida rahastust, müüa...? ‹ Kas sa mõõdad ja analüüsid, mida teevad kasutajad sinu veebis? (Google Analytics on tasuta!) ‹ Seejärel... ‹ Tee oma koduleht korda. Pole mõtet juhtida sinna liiklust, kui koduleht ennast ei õigusta. Disain ei maksa, loeb kasutajakogemus. ‹ Defineeri enda jaoks, KEDA sa tahad oma kodulehel näha ‹ Sellest “ideaalkasutajast” lähtudes hakka otsima võimalusi liikluse suunamiseks kodulehele Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 18. Google AdWords – mis edasi... ‹ Sul on mingi eesmärk: ‹ Äriline, sisuline, eetiline... ‹ Sa tahad, et Su lehele tuleksid külastajad ‹ Sa tahad, et Sind leiaksid üles need, keda Sina tahad ‹ Vaata, mida teised teevad: ‹ Googelda ennast. Vaata, kas oled orgaaniliselt leitav. ‹ Kas oled leitav oma tegevusalapõhiselt – teenuse, toote nimega, sisulise märksõna/teema järgi ‹ Küsi oma tuttavatelt, mida nemad teeks või milliseid otsisõnu kasutaks, kui nad otsiks Sinu veebiga seonduvat ‹ Tee võtmesõnauuring – Google AdWordsil on “keyword tool” Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM
  • 19. Kliendid Internet Marketing Innovative Internet Marketing TM