Se ha denunciado esta presentación.
Utilizamos tu perfil de LinkedIn y tus datos de actividad para personalizar los anuncios y mostrarte publicidad más relevante. Puedes cambiar tus preferencias de publicidad en cualquier momento.

Analytics Fundamentals The Talent Institute

221 visualizaciones

Publicado el

Voor The Talent Institute geven we 4x per jaar een introductie tot Analytics en het belang hiervan. Hierbij komt Lean Analytics naar voren, maar ook hoe je de juiste metrics kiest is belangrijk in deze workshop. Gegeven in juni 2017 bij B. Amsterdam.

Publicado en: Datos y análisis
  • Sé el primero en comentar

  • Sé el primero en recomendar esto

Analytics Fundamentals The Talent Institute

  1. 1. Analytics Startup School
  2. 2. @MikevHoenselaar mike@onlineboswachters.nl
  3. 3. Directeur / Growth Hacker 8 jaar Directeur 2,5 jaar Growth Coach / Growth Hacker 2 jaar Auteur 5 jaar Organisator 1,5 jaar @MikevHoenselaar Mentor 1,5 jaar Docent 2 jaar
  4. 4. Analytics |@MikevHoenselaar
  5. 5. Vind alles terug op http://vruc.ht/ss17analyticsjuni @MikevHoenselaar
  6. 6. Analytics | “Jouw bedrijf is als een plant; zonder zon, de aarde en genoeg liefde valt er niets te groeien. Mike van Hoenselaar Growth Hacker Online Boswachters
  7. 7. Analytics | Hoe bepalen we of we gegroeid zijn?
  8. 8. Analytics | Vruuger... toen de kratjes bier nog van hout waren en je moest doordrinken om het vuur aan te houden ...was alles beter
  9. 9. Analytics | Toch?
  10. 10. Analytics |@MikevHoenselaar
  11. 11. Tim Berners-Lee Vader van World Wide Web (1990) @MikevHoenselaar
  12. 12. Analytics | http://www.internetlivestats.com/internet-users/ 40% van de bevolking
  13. 13. http://www.internetlivestats.com/watch/internet-users/
  14. 14. Gem 2 uur per dag op mobiel @MikevHoenselaar
  15. 15. @MikevHoenselaar
  16. 16. Analytics | ROI op een krantadvertentie? @MikevHoenselaar
  17. 17. Analytics |
  18. 18. Analytics |
  19. 19. Analytics | Offline vs Online ⅔ vd pagina in het Nieuws (pagina 2,3) in FD 14.000 euro * 4 = 56.000 euro Aantal lezers FD per dag: 126.000 lezers Hoeveel mensen zien de pagina met jouw advertentie? Van de hoeveel lezers gaat er naar jouw website? 126.000 * ?, een 0,1% = 126 personen 444 euro per bezoeker op website. Kosten ontwerp advertentie e.a. nog niet eens meegenomen. Display campagne 1.400.000 per maand op FD.nl, ongeveer 50.000 per dag. Kosten voor Roadblock, CPM 75 euro per 1000 weergaven (op fd.nl en bnr.nl). Hoeveel mensen klikken op jouw advertentie? 50.000 / 1000 * 75 = 3.750 euro 1% klikt door? Dan komen 38 mensen op jouw website. Bijna 100 euro per bezoeker. Ik ben al online en een klik verwijderd van jouw actiepagina. Ik weet dat die persoon van FD komt.
  20. 20. Analytics | Eerst het product bouwen, dan kijken wie het wil kopen. Waar gaat het vaak mis? @MikevHoenselaar
  21. 21. Analytics | Niet zomaar beginnen met bouwen
  22. 22. Analytics | Wie weet een voorbeeld? @MikevHoenselaar
  23. 23. Analytics |
  24. 24. Analytics |
  25. 25. Analytics | We zijn omringt met data Overal waar we kijken. @MikevHoenselaar
  26. 26. Analytics | Data onthult: Sentiment Houding Sociale connecties Bedoelingen en wat er in de toekomst ligt @MikevHoenselaar
  27. 27. Analytics | “Je kunt data hebben zonder informatie, maar geen informatie zonder data @MikevHoenselaar
  28. 28. Analytics |
  29. 29. Analytics | Gebruik data om je bedrijf sneller te doen groeien (dan die van je concurrenten) @MikevHoenselaar
  30. 30. Know that you don’t know Donald Rumsfeld, Voormalig US Secretary of Defense Image: Karin Cooper/Getty Images @MikevHoenselaar
  31. 31. 16 @MikevHoenselaar Image: Lean Analytics book Pivot?
  32. 32. Analytics | Om die data begrijpbaar te krijgen maken we gebruik van metrics @MikevHoenselaar
  33. 33. Analytics | De zuurstof voor groei Metrics zijn @MikevHoenselaar
  34. 34. Analytics | Oefening (10 minuten) 11 metrics beoordelen (Deel 1)
  35. 35. Analytics | Tijd op website Hoe lang blijft iemand gemiddeld op jouw website. Aantal nieuwsbriefinschrijvingen Je hebt een inschrijfoptie op jouw website en weet dat 500 mensen zich ingeschreven hebben. Customer Lifetime Value Hoeveel omzet verdien je per klant in zijn hele leven Aantal LinkedIn connecties Hoeveel mensen zijn onderdeel van jouw netwerk Kosten per acquisitie Hoeveel geld hebben we uitgegeven om 1 nieuwe klant binnen te krijgen. (kan ook download zijn, of een productaankoop) Aantal levels uitgespeeld Je hebt een game op Android of iOS gemaakt en je hebt gemeten hoeveel levels een speler uitgespeeld heeft. Herhalingsaankopen in webwinkel Het aantal aankopen dat een klant na zijn eerste bestelling doet. Aantal pageviews Hoeveel pagina’s zijn er bekeken op jouw website/appicatie. Offertes naar klanten Je krijgt aanvragen via mail binnen waar jij een antwoord op stuurt in de vorm van een offerte. Klanten die vertrekken (churn) Hoeveel % van jouw klanten hebben in een bepaalde periode opgezegd en wensen niet langer meer van jouw product of dienst gebruik te maken. Klanttevredenheid (NPS) Net Promotor Score. Hoe erg zou iemand het vinden als jouw product of bedrijf morgen niet meer zou bestaan?
  36. 36. Analytics |
  37. 37. Analytics | 1. Het moet een duidelijke relatie geven tussen oorzaak en gevolg.
  38. 38. Analytics |
  39. 39. Analytics | 2. Het moet begrijpelijk en toegankelijk zijn.
  40. 40. Analytics |
  41. 41. Analytics | 3. Het moet een ratio of waarde zijn, het moet omhoog en omlaag kunnen gaan.
  42. 42. Analytics |
  43. 43. verandert jouw gedrag mee 4. Als de metric veranderd, @MikevHoenselaar
  44. 44. Analytics |
  45. 45. Analytics |
  46. 46. Analytics | Soorten metrics @MikevHoenselaar
  47. 47. Analytics | kwalitatieve versus kwantitatieve metrics
  48. 48. Analytics | “Feyenoord staat bovenaan in de Eredivisie”
  49. 49. Analytics | informatieve versus verkennende metrics
  50. 50. $40 a month 40 € per maand ● Ondersteund veel API’s Gratis ● Minder flexibel ● Minder dan 5 minuten nodig om er mee te starten 9 € per maand ● Veel opties en erg flexibel ● Langer nodig om alles te krijgen zoals je wilt. @MikevHoenselaar http://www.cyfe.com/ (begint gratis) https://www.dasheroo.com/ (begint gratis)
  51. 51. Analytics | toekomst versus verleden metrics
  52. 52. Analytics | Image: https://www.nowblitz.com/blog/fix-leaks-in-your-sales-pipeline-with-the-opportunities-feature-from-blitz-lead-manager/
  53. 53. Analytics | correlatie versus causaliteit metrics
  54. 54. Analytics |
  55. 55. Analytics | Google Penguin
  56. 56. Analytics | Vanity Metrics Egostrelers.
  57. 57. Analytics | Oefening (10 minuten) 11 metrics beoordelen (Deel 2)
  58. 58. Analytics | Tijd op website Hoe lang blijft iemand gemiddeld op jouw website. Aantal nieuwsbriefinschrijvingen Je hebt een inschrijfoptie op jouw website en weet dat 500 mensen zich ingeschreven hebben. Customer Lifetime Value Hoeveel omzet verdien je per klant in zijn hele leven Aantal LinkedIn connecties Hoeveel mensen zijn onderdeel van jouw netwerk Kosten per acquisitie Hoeveel geld hebben we uitgegeven om 1 nieuwe klant binnen te krijgen. (kan ook download zijn, of een productaankoop) Aantal levels uitgespeeld Je hebt een game op Android of iOS gemaakt en je hebt gemeten hoeveel levels een speler uitgespeeld heeft. Herhalingsaankopen in webwinkel Het aantal aankopen dat een klant na zijn eerste bestelling doet. Aantal pageviews Hoeveel pagina’s zijn er bekeken op jouw website/applicatie. Offertes naar klanten Je krijgt aanvragen via mail binnen waar jij een antwoord op stuurt in de vorm van een offerte. Klanten die vertrekken (churn) Hoeveel % van jouw klanten hebben in een bepaalde periode opgezegd en wensen niet langer meer van jouw product of dienst gebruik te maken. Klanttevredenheid (NPS) Net Promotor Score. Hoe erg zou iemand het vinden als jouw product of bedrijf morgen niet meer zou bestaan?
  59. 59. Analytics | Tijd op website Hoe lang blijft iemand gemiddeld op jouw website. Aantal nieuwsbriefinschrijvingen Je hebt een inschrijfoptie op jouw website en weet dat 500 mensen zich ingeschreven hebben. Customer Lifetime Value Hoeveel omzet verdien je per klant in zijn hele leven Aantal LinkedIn connecties Hoeveel mensen zijn onderdeel van jouw netwerk Kosten per acquisitie Hoeveel geld hebben we uitgegeven om 1 nieuwe klant binnen te krijgen. (kan ook download zijn, of een productaankoop) Aantal levels uitgespeeld Je hebt een game op Android of iOS gemaakt en je hebt gemeten hoeveel levels een speler uitgespeeld heeft. Herhalingsaankopen in webwinkel Het aantal aankopen dat een klant na zijn eerste bestelling doet. Aantal pageviews Hoeveel pagina’s zijn er bekeken op jouw website/appicatie. Offertes naar klanten Je krijgt aanvragen via mail binnen waar jij een antwoord op stuurt in de vorm van een offerte. Klanten die vertrekken (churn) Hoeveel % van jouw klanten hebben in een bepaalde periode opgezegd en wensen niet langer meer van jouw product of dienst gebruik te maken. Klanttevredenheid (NPS) Net Promotor Score. Hoe erg zou iemand het vinden als jouw product of bedrijf morgen niet meer zou bestaan?
  60. 60. Analytics | Tijd op website Stel dat dat 1 uur is, wat zegt jou dat dan. Zegt dat iets over het succes van jouw webwinkel? In theorie zou jij een website kunnen hebben waarbij tijd een goede graadmeter zou zijn. Als jij bijvoorbeeld betaald krijgt voor elke minuut dat iemand op jouw website site aanwezig is. Aantal nieuwsbriefinschrijvingen Dit is een slechte metric. Het zegt niets over de kwaliteit van je leden of de waarde voor jouw bedrijf. Het aantal zal hoogstwaarschijnlijk alleen maar groeien en je hebt geen idee of ze hun emailadres achtergelaten hebben en daarna nooit meer iets met jouw merk gedaan hebben. Customer Lifetime Value Voor veel bedrijven van onschatbare waarde. In combinatie met je churn en de CLV kun je uitrekenen wat je kwijt kunt zijn om 1 nieuwe klant te krijgen. Niet altijd even makkelijk te berekenen. In het artikel is een voorbeeld gegeven hoe je dit zou kunnen doen. Aantal LinkedIn connecties Een echte ego metric. Zegt niets over succes of resultaat. Iemand met 10.000 relaties op LinkedIn kan ze allemaal gekocht hebben. Kosten per acquisitie Een mooie indicator die in heel veel gevallen erg bruikbaar is. Het geeft namelijk aan hoeveel je gemiddeld gespendeerd hebt per nieuwe klant. Stel dat dat 100 euro is, dan heb je dus 100 euro uitgegeven om 1 nieuwe klant te krijgen. Aantal levels uitgespeeld Je wilt weten of het spel werkt voor gamers. Als je in je data ziet dat veel gamers niet verder komen dan level 3. Dan is de kans vrij groot dat ze niet nog een keer terug gaan komen om het nog een keer te spelen. Persoonlijk zou ik ook nog ‘Aantal keer spel opgestart’ en ‘Level opnieuw geprobeerd’ er bij pakken als je naar de maandelijkse cijfers kijkt.
  61. 61. Analytics | Herhalingsaankopen in webwinkel Dit is een goede indicator hoe groot de retentie is. Dus hoe graag komen mensen terug en kopen nog een product in je webwinkel. Heel erg waardevol. Aantal pageviews Ik zorg er voor dat jij 1M pageviews krijgt op jouw website. Jij weet alleen dat getal, niks anders. Veranderd jouw gedrag hierdoor? Behalve dat je server die maand waarschijnlijk al verschillende keren heeft aangegeven het zwaar te hebben of zelfs te crashen. Nee. Pageviews alleen zegt niet zo heel veel. Dit is een mooi voorbeeld van een vanity metric. Offertes naar klanten Ik verstuur 20 offertes per week naar klanten. Als dat getal 30 wordt. Wil dat ook automatisch zeggen dat ik meer omzet of klanten ga krijgen? Nee. Geen goede metric. Klanten die vertrekken (churn) Een waardevolle indicator. Niet voor elke bedrijf en niet voor elke fase van je bedrijf, maar abonnementsdiensten willen dit zo snel mogelijk weten. Klanttevredenheid (NPS) De Net Promotor Score is een van de betere graadmeters van klanttevredenheid. Onmisbaar om te meten of mensen zonder je product of merk kunnen.
  62. 62. Analytics | Herhalingsaankopen in webwinkel Dit is een goede indicator hoe groot de retentie is. Dus hoe graag komen mensen terug en kopen nog een product in je webwinkel. Heel erg waardevol. Aantal pageviews Wanneer kan dit een uitzondering zijn? Offertes naar klanten Ik verstuur 20 offertes per week naar klanten. Als dat getal 30 wordt. Wil dat ook automatisch zeggen dat ik meer omzet of klanten ga krijgen? Nee. Geen goede metric. Klanten die vertrekken (churn) Een waardevolle indicator. Niet voor elke bedrijf en niet voor elke fase van je bedrijf, maar abonnementsdiensten willen dit zo snel mogelijk weten. Klanttevredenheid (NPS) De Net Promotor Score is een van de betere graadmeters van klanttevredenheid. Onmisbaar om te meten of mensen zonder je product of merk kunnen.
  63. 63. Analytics |
  64. 64. Analytics | Jij bepaalt zelf welke metric staat voor het meest riskante deel van je bedrijf
  65. 65. Analytics | “Als je altijd leert van wat je doet, maak je nooit fouten. Mike van Hoenselaar Growth Hacker Online Boswachters
  66. 66. Analytics | ‘analysis paralysis’ NFA #6
  67. 67. Analytics | Focus! 1 @MikevHoenselaar
  68. 68. Analytics | The One Metric That Matters OMTM @MikevHoenselaar 55
  69. 69. Analytics | 4 redenen waarom de One Metric Matters er toe doet 1. Je wordt verplicht om een lijn in het zand te zetten 2. Je krijgt de hele organisatie makkelijker op 1 lijn 3. Beantwoord meest belangrijke vraag die je jezelf stelt 4. Het inspireert een cultuur om te experimenten
  70. 70. Analytics |@MikevHoenselaar De OMTM van YouTube? Huh, meer dan 1? Videos uploaded per minute (bewijs dat er genoeg nieuwe content geplaatst wordt) Hours watched per day (per user) (bewijs dat er genoeg afzet is van de inhoud) Shares per video per day (bewijs dat er genoeg engagement is en dus views) 100M views (vanity) (wanneer video 100M bekeken wordt, record is 4 dagen voor Psy met ‘Gentlemen’)
  71. 71. Analytics |@MikevHoenselaar Onze OMTM? 600 escaperooms, 5.500 reviews (in oktober was dit nog 400 en 3.500 reviews) Gem. omzet per locatie (Hoeveel geven ze gemiddeld uit aan ons) Unieke outclicks per dag (Geven we genoeg waarde aan escaperooms) Reviews per gebruiker (komen mensen terug) Shares per listing (Do people share their favorite escaperoom)
  72. 72. Analytics | Ja hoor! Zie je dat het niet werkt? Zoek of bepaal een andere. En wat als de metric nog niet bestaat? Kan dat? @MikevHoenselaar
  73. 73. Analytics | Wat als de waarde stijgt of daalt? Zorg dat je weet wat je gaat doen bij een bepaalde waarde. Maak een plan! @MikevHoenselaar
  74. 74. Analytics |@MikevHoenselaar Intelligence Events “Verstuur notificatie als de gemiddelde orderwaarde zakt met 10% tov de week er voor.” < 1 uur setup Werkt standaard in Google Analytics. 6 maanden nadat we dit ingesteld hadden ging het af. Ontwikkelaar had nieuwe versie live gezet en de ‘kortingenbalk’ was zichtbaar in winkelwagen. Oeps! :)
  75. 75. Analytics | Rondvraag Kun je voorbeelden noemen van momenten dat je actie moet ondernemen? Bij een webwinkel? Zoals Coolblue Bij een softwarebedrijf? Zoals WhatsApp Bij een iOS game? Zoals Angry Birds Bij een user generated content website? Zoals YouTube Bij een media site? Zoals nu.nl
  76. 76. Analytics | Koken draait om geduld. De juiste momenten kiezen om iets toe te voegen, om iets af te maken. Anton Rinsema Chefkok bij Knorr “
  77. 77. Analytics |@MikevHoenselaar 5 fases Empathy, Stickiness, Virality, Revenue en Scale 6 verdienmodellen E-commerce, 2 sided marketplace, SaaS, Mobile app, User-gen content en Media
  78. 78. Analytics |@MikevHoenselaar Empathy Er is een behoefte/probleem Stickiness Nog geen klanten, focus op retentie Virality Focus op acquisitie en vullen trechter Revenue Omzetoptimalisatie Scale Schaalbaarheid verdienmodel
  79. 79. @MikevHoenselaar
  80. 80. Analytics | Where to start? It depends :) Wat beweegt jouw bedrijf, wat is jouw zuurstof? Wie is jouw klant? Wat willen jouw klanten bereiken met jouw product? Wat zou jij willen leren? Neem die eerste stap en start met meten! @MikevHoenselaar
  81. 81. Bedrijf Empathy Stickiness Virality Revenue Scale
  82. 82. Analytics | Oefening OMTM 6 groepjes. Kies bestaand bedrijf. Een van de 6 verdienmodellen. Vul voor elke fase de OMTM voor dat bedrijf in. (30 minuten, daarna gezamenlijk bespreken) Een webwinkel? Bijv. Coolblue Een softwarebedrijf (SaaS)? Bijv. WhatsApp of Apple Match Een iOS game? Bijv. Angry Birds Een user generated content? Bijv. Zoals YouTube Een media site? Bijv. nu.nl
  83. 83. Bedrijf (e-commerce) Empathy Stickiness Virality Revenue Scale
  84. 84. Einde deel 1 ~ 10:30
  85. 85. Analytics (part II) Startup School
  86. 86. Analytics | “Lean Startup helpt bij het structureren en identificeren van de meest riskante delen van je bedrijf Eric Ries Auteur Lean Startup @MikevHoenselaar
  87. 87. Analytics | De basis van Lean is iteratie Hier gaat het vaak mis @MikevHoenselaar
  88. 88. Analytics | Rol van metrics in de Lean Analytics Cycle Op te delen in 4 stappen @MikevHoenselaar Hier gaat het vaak mis
  89. 89. Analytics | Wat heeft meeste prio? Laagdrempelige manier om te bepalen wat voor experiment/kanaal je als eerste op pakt. @MikevHoenselaar David Arnoux Growth Tribe B.R.A.S.S Knipper Relevantie Beschikbaarheid Schaalbaarheid Score
  90. 90. Analytics |@MikevHoenselaar 5 fases Empathy, Stickiness, Virality, Revenue en Scale
  91. 91. Empathy Ga kijken of anderen jou geloven. Kan het iemand wat schelen? 159@MikevHoenselaar
  92. 92. Analytics | Onderzoek doen? Je zult van je stoel af moeten en met mensen gaan praten.
  93. 93. Waar vind je de juiste bezoekers? http://vruc.ht/waldo Beste manier om Waldo te vinden?
  94. 94. Analytics | Onmisbaar leesvoer! @MikevHoenselaar
  95. 95. @MikevHoenselaar Test waardepropositie “Can we get people to click on a FB ad and test what is the biggest pain for our target audience?” 14 ads in 1 ad groep 1 week testen Geen echte landingspagina Focus op CTR < 250 euro FB kosten We vonden eerste aanleiding voor werkende propositie.
  96. 96. ! FB kiest winnaar na ~ 48 uur @MikevHoenselaar
  97. 97. @MikevHoenselaar Test waardepropositie “How do people perceive the purpose of our landing page design?” 1 plaatje 5 seconden test 1 dag testen
  98. 98. Kosten? 50 euro (25 euro per test met ieder 50 antwoorden)
  99. 99. Stickiness Er zijn mensen die je geloven, maar je wilt dat ze terug blijven komen. 203@MikevHoenselaar
  100. 100. Belangrijkste landingspagina’s Belangrijkste Exit pagina’s Pagina’s met meeste verkeer Duurste pagina’s Identify your most important pages @MikevHoenselaar
  101. 101. P.I.E.S @MikevHoenselaar
  102. 102. Bekijk 30 videos en krijg zo je hypothese voor verbetering! @MikevHoenselaar
  103. 103. Virality Anderen overtuigen anderen van jouw bedrijf en kun jij believers nogmaals overtuigen? 227 @MikevHoenselaar
  104. 104. Wanneer was de laatste keer dat je iemand Dropbox aanraadde? (Ik ben een vaste betalende gebruiker, maar heb al jaren niemand meer aangeraden) @MikevHoenselaar Gebeurd maar tijdelijk
  105. 105. Viral coëfficient Aantal nieuwe klanten dat elke bestaande klant kan laten converteren. @MikevHoenselaar
  106. 106. invitation rate (invites sent / users) * acceptance rate (signups / invites) Viral coëfficient @MikevHoenselaar Klanten Tijd
  107. 107. invitation rate (invites sent / users) * acceptance rate (signups / invites) Viral coëfficient @MikevHoenselaar 1250 gebruikers die 2000 invites versturen Invitation rate = 1.6 Van deze 2000 mensen accepteren 580 mensen de uitnodiging en registreren (signup) acceptance rate = 0.29 (29%) VC = 1.6 * 0.29 = 0.464 Lange weg te gaan :)
  108. 108. Image: http://www.slideshare.net/timhomuth/think-like-a-growth-hacker @MikevHoenselaar
  109. 109. Revenue Je hebt klanten die betalen, maar rendement per klant is belangrijk geworden voor jouw dienst of product. @MikevHoenselaar 241
  110. 110. Analytics | Welk kanaal levert het meeste op? E-mail hoogste conversieratio Acquisitie → Alle verkeer → Kanalen @MikevHoenselaar
  111. 111. 25% 25 of 100 people churn per month Customer lifetime is 4 months (100/25 = 4) CLV = 20 * 4 = € 80 max CAC = 80 / 3 = € 26,50 10% 10 of 100 people churn per month Customer lifetime is 10 months (100/10 = 10) CLV = 20 * 10 = € 200 max CAC = 200 / 3 = € 66,50 2% 2 of 100 people churn per month Customer lifetime is 50 months (100/2 = 50) CLV = 20 * 50 = € 1000 max CAC = 1000 / 3 = € 333 Wat verdien je per klant gemiddeld per maand? € 20 Veelgebruikte regel voor maximale CAC is ⅓ van hun CLV (is jouw keus uiteindelijk) CLV and CAC @MikevHoenselaar
  112. 112. Geef € 263,25 uit en als je 3 conversies hebt dan is je CAC hier € 87,75. (Zie je de € 0?!) @MikevHoenselaar
  113. 113. Meer Dropbox lessen van Drew Houston (CEO)? http://vruc.ht/dropboxll @MikevHoenselaar
  114. 114. Scale Je hebt maar 1 doel, de wereld veroveren! 255@MikevHoenselaar
  115. 115. Analytics | Hier zit Growth Hacken Veel denkwijzes en technieken kunnen al eerder toegepast worden tijdens validatiefase. @MikevHoenselaar
  116. 116. Nederlands Growth Hacking platform growthhacks.nu (lancering eind 2017) petithacks.com growthhackers.com inbound.org quicksprout.com growthhack.com neilpatel.com Wekelijks nieuwe growth hacksInspiratie @MikevHoenselaar
  117. 117. Hoe maak je dit allemaal meetbaar en zichtbaar? Dat leer je in de volgende sessie over Google Analytics! @MikevHoenselaar
  118. 118. Analytics | Programma Google Analytics o.a. UA code implementeren in landingspagina en testen Hoe werken segmenten in Google Analytics Meer onmisbare rapporten in Google Analytics Via filters en segmenten bots uitsluiten Krijg superinzichten dmv E-commerce tracking Behavior flow rapporten en attributie sexy gemaakt Event Tracking in Google Analytics
  119. 119. Einde deel 2 Eet smakelijk zometeen! Tot Google Analytics!

×