SlideShare una empresa de Scribd logo
1 de 12
Mustafa DURNA
digital marketing specialist
mustafadurna.com
/mustafadurna
Mustafa DURNA
Kimdir?
2015 Yılından bu yana Dijital Pazarlama alanında çeşitli ajanslarda bir çok
markaya hizmet sağladım ve sektöre katkı sağlayarak çalışmalarıma devam
ediyorum. Sektöre ilk önce Search Engine Optimization ile atılarak daha sonra
Google Ads, Social Ads, YouTube Ads, Mail Marketing çalışmalarıyla devam
ediyorum.
İş hayatımın yanı sıra çeşitli hobi ve aktiviteler ile hayatıma renk katmayı
seviyorum. Hobilerimin başında yeni yerler keşfetmek ve Scuba dalışı yapmak
geliyor.
Umarım şimdilik bu kadar bilgi yeterli olur..
mustafadurna.com
/mustafadurna
Dijital Pazarlama
Metrikleri
mustafadurna.com
Tıklama Başı Maliyet (CPC)
mustafadurna.com
Tıklama başına maliyetin İngilizce karşılığı Cost Per Click (CPC) anlamına
gelmektedir. Reklam mecralarında takip edebileceğiniz en önemli metriktir.
Tbm hesaplaması çok kolay arkadaşlar.
Tbm x Tıklama Sayısı = Maliyet
0,35 x 200 = 70 TL
Tıklama Oranı (TO)
mustafadurna.com
Conversion Through Rate (CTR) yani Türkçe karşılığı Tıklama Oranı (TO) olarak
bilinen metrik. Reklama tıklayan ve görüntüleyen kullanıcıların oranıdır.
Tıkalama Sayısı / Gösterim Sayısı = Tıklama Oranı (TO)
700 / 5.000 = %0,14
Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM)
mustafadurna.com
CPM’in açılımı Cost Per Mille yani Bin Gösterim Başı Maliyet anlamına
gelmektedir. Yayınladığınız reklamın 1000 kez gösterilmesi sonucu ödeyeceğiniz
maliyet metriğidir.
Reklam Maliyeti / Gösterim Sayısı X 1.000 = CPM
1.400 / 400.000 X 1.000 = 3.5 TL
İzleme Başına Maliyet (CPV)
mustafadurna.com
Cost Per View (CPV) yani İzlenme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. CPV
genelde YouTube ağırlıklı olup Video reklamlarında kullanılan terimdir.
Maliyet / Video İzlenme Sayısı = CPV
1.000 / 200.000 = %0,005 TL
Form Başına Maliyet (CPL)
mustafadurna.com
Cost Per Lead (CPL) Türkçe karşılığı ise Form Başına Maliyet demektir.
Reklamlarınızdan gelen kullanıcın doldurduğu her form başına maliyet anlamına
gelmektedir.
Maliyet / Form Doldurma Sayısı = CPL
500 / 10 = 50 TL
Aksiyon Başına Maliyet (CPA)
mustafadurna.com
Cost Per Action (CPA) Türkçe karşılığı ise Aksiyon Başına Maliyet anlamına gelmektedir.
Hedeflediğiniz aksiyon başına ödeyeceğiniz maliyet. Örneğin ürün satışı hedeflediyseniz ona göre
bir maliyet biçimidir.
Örneğin: Magic Mouse satışını hedefliyorsunuz ve reklam bütçesi olarak 800 TL ayırdınız ve bu
kampanya sonucunda 25 adet Magic Mouse satıldı ve sonucunda CPA hesaplanır.
Maliyet / Aksiyon Değeri = CPA
800 / 25 = 32 TL
Dönüşüm Oranı (CR)
mustafadurna.com
Dönüşüm oranın diğer söylenişi ve en yaygın biçimi Conversion Rate anlamına
gelmektedir. Web sitenize gelen kullanıcıları hedeflediğiniz etkileşime ulaşıp
ulaşmadığının değeridir.
Örneğin : E-Ticaret kitabı satıyorsunuz ve reklamdan gelen 200 kişiden sadece
20 tanesi kitabı satın aldı bu durumda dönüşüm
Dönüşüm Oranı : 20 / 200 = %1’dir.
İndirme Başına Maliyet (CPI)
mustafadurna.com
Cost Per Install yani İndirme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Genelde
mobil pazarlama yani mobil uygulama reklamlarında hedeflemeler arasında yer
alan maliyet türüdür.
Maliyet / Uygulama İndirme Sayısı = CPI
300 / 120 = 2.5 TL
Teşekkürler
İçeriği Blog Yazımda Detaylıca İnceleyebilirsiniz.
mustafadurna.com
/mustafadurna

Más contenido relacionado

Destacado

Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)contently
 
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024Albert Qian
 
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie InsightsSocial Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie InsightsKurio // The Social Media Age(ncy)
 
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024Search Engine Journal
 
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summarySpeakerHub
 
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd Clark Boyd
 
Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next Tessa Mero
 
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search IntentGoogle's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search IntentLily Ray
 
Time Management & Productivity - Best Practices
Time Management & Productivity -  Best PracticesTime Management & Productivity -  Best Practices
Time Management & Productivity - Best PracticesVit Horky
 
The six step guide to practical project management
The six step guide to practical project managementThe six step guide to practical project management
The six step guide to practical project managementMindGenius
 
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...RachelPearson36
 
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...Applitools
 
12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at Work12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at WorkGetSmarter
 
Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...
Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...
Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...DevGAMM Conference
 
Barbie - Brand Strategy Presentation
Barbie - Brand Strategy PresentationBarbie - Brand Strategy Presentation
Barbie - Brand Strategy PresentationErica Santiago
 
Good Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them well
Good Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them wellGood Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them well
Good Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them wellSaba Software
 

Destacado (20)

Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
Content Methodology: A Best Practices Report (Webinar)
 
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
How to Prepare For a Successful Job Search for 2024
 
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie InsightsSocial Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
Social Media Marketing Trends 2024 // The Global Indie Insights
 
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
Trends In Paid Search: Navigating The Digital Landscape In 2024
 
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
5 Public speaking tips from TED - Visualized summary
 
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
ChatGPT and the Future of Work - Clark Boyd
 
Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next Getting into the tech field. what next
Getting into the tech field. what next
 
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search IntentGoogle's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
Google's Just Not That Into You: Understanding Core Updates & Search Intent
 
How to have difficult conversations
How to have difficult conversations How to have difficult conversations
How to have difficult conversations
 
Introduction to Data Science
Introduction to Data ScienceIntroduction to Data Science
Introduction to Data Science
 
Time Management & Productivity - Best Practices
Time Management & Productivity -  Best PracticesTime Management & Productivity -  Best Practices
Time Management & Productivity - Best Practices
 
The six step guide to practical project management
The six step guide to practical project managementThe six step guide to practical project management
The six step guide to practical project management
 
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
Beginners Guide to TikTok for Search - Rachel Pearson - We are Tilt __ Bright...
 
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
Unlocking the Power of ChatGPT and AI in Testing - A Real-World Look, present...
 
12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at Work12 Ways to Increase Your Influence at Work
12 Ways to Increase Your Influence at Work
 
ChatGPT webinar slides
ChatGPT webinar slidesChatGPT webinar slides
ChatGPT webinar slides
 
More than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike Routes
More than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike RoutesMore than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike Routes
More than Just Lines on a Map: Best Practices for U.S Bike Routes
 
Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...
Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...
Ride the Storm: Navigating Through Unstable Periods / Katerina Rudko (Belka G...
 
Barbie - Brand Strategy Presentation
Barbie - Brand Strategy PresentationBarbie - Brand Strategy Presentation
Barbie - Brand Strategy Presentation
 
Good Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them well
Good Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them wellGood Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them well
Good Stuff Happens in 1:1 Meetings: Why you need them and how to do them well
 

Dijital Pazarlama Metrikleri

  • 1. Mustafa DURNA digital marketing specialist mustafadurna.com /mustafadurna
  • 2. Mustafa DURNA Kimdir? 2015 Yılından bu yana Dijital Pazarlama alanında çeşitli ajanslarda bir çok markaya hizmet sağladım ve sektöre katkı sağlayarak çalışmalarıma devam ediyorum. Sektöre ilk önce Search Engine Optimization ile atılarak daha sonra Google Ads, Social Ads, YouTube Ads, Mail Marketing çalışmalarıyla devam ediyorum. İş hayatımın yanı sıra çeşitli hobi ve aktiviteler ile hayatıma renk katmayı seviyorum. Hobilerimin başında yeni yerler keşfetmek ve Scuba dalışı yapmak geliyor. Umarım şimdilik bu kadar bilgi yeterli olur.. mustafadurna.com /mustafadurna
  • 4. Tıklama Başı Maliyet (CPC) mustafadurna.com Tıklama başına maliyetin İngilizce karşılığı Cost Per Click (CPC) anlamına gelmektedir. Reklam mecralarında takip edebileceğiniz en önemli metriktir. Tbm hesaplaması çok kolay arkadaşlar. Tbm x Tıklama Sayısı = Maliyet 0,35 x 200 = 70 TL
  • 5. Tıklama Oranı (TO) mustafadurna.com Conversion Through Rate (CTR) yani Türkçe karşılığı Tıklama Oranı (TO) olarak bilinen metrik. Reklama tıklayan ve görüntüleyen kullanıcıların oranıdır. Tıkalama Sayısı / Gösterim Sayısı = Tıklama Oranı (TO) 700 / 5.000 = %0,14
  • 6. Bin Gösterim Başına Maliyet (CPM) mustafadurna.com CPM’in açılımı Cost Per Mille yani Bin Gösterim Başı Maliyet anlamına gelmektedir. Yayınladığınız reklamın 1000 kez gösterilmesi sonucu ödeyeceğiniz maliyet metriğidir. Reklam Maliyeti / Gösterim Sayısı X 1.000 = CPM 1.400 / 400.000 X 1.000 = 3.5 TL
  • 7. İzleme Başına Maliyet (CPV) mustafadurna.com Cost Per View (CPV) yani İzlenme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. CPV genelde YouTube ağırlıklı olup Video reklamlarında kullanılan terimdir. Maliyet / Video İzlenme Sayısı = CPV 1.000 / 200.000 = %0,005 TL
  • 8. Form Başına Maliyet (CPL) mustafadurna.com Cost Per Lead (CPL) Türkçe karşılığı ise Form Başına Maliyet demektir. Reklamlarınızdan gelen kullanıcın doldurduğu her form başına maliyet anlamına gelmektedir. Maliyet / Form Doldurma Sayısı = CPL 500 / 10 = 50 TL
  • 9. Aksiyon Başına Maliyet (CPA) mustafadurna.com Cost Per Action (CPA) Türkçe karşılığı ise Aksiyon Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Hedeflediğiniz aksiyon başına ödeyeceğiniz maliyet. Örneğin ürün satışı hedeflediyseniz ona göre bir maliyet biçimidir. Örneğin: Magic Mouse satışını hedefliyorsunuz ve reklam bütçesi olarak 800 TL ayırdınız ve bu kampanya sonucunda 25 adet Magic Mouse satıldı ve sonucunda CPA hesaplanır. Maliyet / Aksiyon Değeri = CPA 800 / 25 = 32 TL
  • 10. Dönüşüm Oranı (CR) mustafadurna.com Dönüşüm oranın diğer söylenişi ve en yaygın biçimi Conversion Rate anlamına gelmektedir. Web sitenize gelen kullanıcıları hedeflediğiniz etkileşime ulaşıp ulaşmadığının değeridir. Örneğin : E-Ticaret kitabı satıyorsunuz ve reklamdan gelen 200 kişiden sadece 20 tanesi kitabı satın aldı bu durumda dönüşüm Dönüşüm Oranı : 20 / 200 = %1’dir.
  • 11. İndirme Başına Maliyet (CPI) mustafadurna.com Cost Per Install yani İndirme Başına Maliyet anlamına gelmektedir. Genelde mobil pazarlama yani mobil uygulama reklamlarında hedeflemeler arasında yer alan maliyet türüdür. Maliyet / Uygulama İndirme Sayısı = CPI 300 / 120 = 2.5 TL
  • 12. Teşekkürler İçeriği Blog Yazımda Detaylıca İnceleyebilirsiniz. mustafadurna.com /mustafadurna