SlideShare una empresa de Scribd logo
1 de 18
Descargar para leer sin conexión
Analýza návštěvnosti v SEO/SEM


Marek Prokop, H1.cz




+420 272 763 111   info@h1.cz   www.h1.cz
Klíčové ukazatele PPC kampaní


 Počet zobrazení (impresí)
 Počet kliků
 Míra prokliku (CTR - click-through rate)
 CPC (cost per click) = cena za klik
 Počet konverzí
 Konverzní poměr
 CPA (cost per action/aquisition) - cena za
 akci/získání zákazníka
Jak spočítat maximální CPC


          hodnota získaného zákazníka: 200
                           ×
           konverzní poměr: 200 × 0,02 = 4
                           -
(náklady na správu / počet kliků): 4 - (2000/5000) = 3,60

 Nezapomeňte na:
    druhotný konverzní poměr
    off-line konverze
Sledování klíčových ukazatelů


 V rutinním provozu se KPI sledují na úrovni
 jednotlivých PPC systémů, případně jednotlivých
 kampaní (zejména jazykové a geografické cílení).
 Během optimalizace se pracuje na úrovni:
   reklamních sestav
   definovaných klíčových slov
   skutečných dotazů
   inzerátů
Vhodné nástroje


 Conversion Tool v systému Google AdWords
 Google Analytics
 ClickTracks
Případová studie - imprese a kliky

                                         Im p re se

3500
                                                                                         Počet impresí je dlouhodobě stabilní,
3000
                                                                                         neboť kampani předcházela detailní
2500
                                                                                         analýza klíčových slov a jejich
2000                                                                                     množství proto v průběhu již příliš
1500                                                                                     nestoupalo. Vysoký (leč pravidelně
1000
                                                                                         rozložený) rozptyl je dán přirozeným
 500
                                                                                         týdenním cyklem.
       I-04   II-04   III-04   IV -04   V -04   V I-04 V II-04 V III-04 IX -04   X -04
                                            K lik y

 140

 120
                                                                                         Počet prokliků a tedy i návštěvnost
 100
                                                                                         naopak po celou dobu stoupá od
  80
                                                                                         méně než 40 denně na počátku po
  60
                                                                                         více než 90 denně na konci.
  40
                                                                                         Vzhledem ke stabilnímu počtu
  20
                                                                                         impresí je nárůst počtu prokliků dán
   0
                                                                                         pouze růstem CTR.
       I-04   II-04   III-04   IV-04    V -04   VI-04 VII-04 V III-04 IX -04     X -04
Případová studie - náklady
                                               K lik y

140

120                                                                                                       Ačkoli se počet prokliků během 10
100                                                                                                       měsíců optimalizace více než
 80                                                                                                       zdvojnásobil ze 40 na 90 prokliků
 60                                                                                                       denně…
 40

 20

  0
      I-0 4   II-0 4   III-0 4   IV -0 4   V -0 4         V I-0 4   V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4   X -0 4

                                                    N á k la d y


 20
 18                                                                                                       …náklady na inzerci rostly jen
 16
 14
                                                                                                          během prvních pěti měsíců. Zpočátku
 12                                                                                                       činily okolo 5 USD denně, během
 10                                                                                                       prvních tří měsíců stouply na 8 USD
  8
  6
                                                                                                          denně a od 5. měsíce se ustálily
  4                                                                                                       těsně pod hranicí 10 USD denně.
  2                                                                                                       Jak je to možné?
  0
      I-0 4   II-04    III-04    IV -04    V -0 4         V I-04    V II-04 V III-04   IX -04    X -0 4
Případová studie - CTR a CPA
                                                     CTR


7 ,0 0 %

6 ,0 0 %                                                                                                 Míra prokliku (CTR) během
5 ,0 0 %                                                                                                 optimalizace roste z necelých 2 % na
4 ,0 0 %                                                                                                 počátku na přibližně 4,5 % na konci.
3 ,0 0 %
                                                                                                         To je důvodem zvyšování
2 ,0 0 %
                                                                                                         návštěvnosti (počtu prokliků) při
                                                                                                         stabilním počtu impresí.
1 ,0 0 %
           I-0 4   II-0 4   III-0 4   IV - 0 4   V -0 4    V I-0 4 V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4   X -0 4

                                                        CPC


  0,30


  0,25                                                                                                   Opačně než míra prokliku se vyvíjí
                                                                                                         průměrná cena za proklik (CPC),
  0,20
                                                                                                         která začíná okolo 0,13 USD, v
  0,15                                                                                                   důsledku experimentů během prvních
                                                                                                         čtyř měsíců vystoupá na 0,20 USD,
  0,10
                                                                                                         ale nakonec klesá až k 0,10 USD.
  0,05
         I-04      II-04    III-04    IV-04      V-04      VI-04 VII-04 VIII-04 IX -04          X -04
Případová studie - pozice
                                                     CTR


7 ,0 0 %

6 ,0 0 %
                                                                                                         Podobný vývoj jako míra prokliku
5 ,0 0 %                                                                                                 (CTR) ...
4 ,0 0 %

3 ,0 0 %

2 ,0 0 %

1 ,0 0 %
           I-0 4   II-0 4   III-0 4   IV - 0 4   V -0 4    V I-0 4 V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4   X -0 4

                                                        Pozice


      2
    2,5
      3
                                                                                                         …má i průměrná pozice inzerátů,
    3,5
                                                                                                         která se během optimalizace zlepšila
      4                                                                                                  z hodnot okolo 5 na stabilní průměr
    4,5                                                                                                  okolo 3,5.
      5
    5,5
      6
    6,5
          I-04     II-04    III-04    IV-04      V-04      VI-04 VII-04 VIII-04 IX-04           X-04
Případová studie - konverze
                                               K lik y

140

120

100
                                                                                                     Již víme, že počet prokliků stoupá
 80
                                                                                                     od 40 denně na 90 denně. To je
 60
                                                                                                     nárůst o 125 %.
 40

 20

  0
      I-0 4   II-0 4   III-0 4   IV -0 4   V -0 4    V I-0 4   V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4   X -0 4

                                                K o nve rze


 35

 30
                                                                                                     Počet konverzí naproti tomu stoupá
 25
                                                                                                     od počátečních 6 denně až ke 20
 20
                                                                                                     denně, což je nárůst o plných 233 %.
 15
                                                                                                     Jak je to možné?
 10

  5

  0
      I-04    II-04    III-04    IV -04    V -04      V I-04   V II-04 V III-04   IX -04    X -04
Případová studie - konverzní poměr
 a náklady na konverzi
                                         K onverzní p o m ěr


50,00%
45,00%
40,00%
                                                                                                Konverzní poměr je onou veličinou,
35,00%                                                                                          která se podílí na růstu počtu
30,00%                                                                                          konverzí spolu s růstem počtu
25,00%
20,00%
                                                                                                prokliků. Během optimalizaci stoupal
15,00%                                                                                          z hodnot těsně pod 15 % až skoro ke
10,00%                                                                                          25 %.
 5,00%
 0,00%
         I-04   II-04   III-04   IV-04     V -04       V I-04 V II-04 V III-04 IX -04   X -04
                                                  CPA


  3,00

  2,50                                                                                          Růst konverzního poměru má za
  2,00
                                                                                                následek i to, že s absolutním počtem
                                                                                                konverzí klesají průměrné náklady
  1,50
                                                                                                na konverzi z počátečních 1,20 USD
  1,00                                                                                          na výsledných 0,50 USD.
  0,50

  0,00
      I-04      II-04   III-04   IV-04    V-04         VI-04 VII-04 VIII-04 IX-04       X-04
Případová studie - shrnutí


Ukazatel        I-II/2004     X/2004      Změna
Impresí           2121,4      2066,8      -2,6 %
Kliků                40,3        87,0   +116,0 %
CTR               1,90 %      4,27 %    +121,7 %
Náklady              6,35      10,00     +57,5 %
CPC                  0,16        0,11    -27,1 %
Pozice               4,78        3,53    -26,2 %
Konverzí             6,15      19,39    +215,2 %
CR              15,26 %      22,28 %     +46,0 %
CPA                 1,03         0,52    -50,0 %
Jak měřit a analyzovat výsledky
optimalizace pro vyhledávače
Jde jenom o pozice…?


Většina lidí hodnotí výsledky optimalizace pro
vyhledavače jen podle dosažených pozic na několik
často kladených dotazů.


              Je to správné?

Abychom mohli odpovědět, musíme si ujasnit cíl
SEO.
Hlavní cíl SEO


Cílem SEO je zviditelnit web ve vyhledavačích tak,
aby na něj přicházelo co nejvíce dobře zacílených
návštěvníků za přijatelné náklady.
Co podmiňuje úspěch SEO


 Vhodná klíčová slova → počet návštěvníků,
 cílení, ROI
 Vysoké pozice → počet návštěvníků
 Výstižné odkazy → počet návštěvníků a cílení
 Účinné cílové stránky → konverzní poměr a ROI
Dlouhý ocas (long tail)


               Nejčastější dotaz
         „vyhledávače“ – 167 návštěv




                                         Dotazy přivádějící
                                          méně než jednu
   „světové vyhledávače“ – 16 návštěv
                                         návštěvu týdně –
    „vyhledávač obrázků“ – 9 návštěv
                                        celkem 232 návštěv
KPI – vyhodnocování výsledků


 KPI se odvozují ze zvolených cílů a strategie.
 Cílová KPI - příklady:
   Návštěvnost (relevantní) z vyhledavačů
   Konverzní poměr dotazů
   Bounce rate vstupních stránek
 Analytická KPI - příklady:
   Počet stránek webu / počet zaindexovaných stránek
   / počet vstupních stránek
   Počet dotazů na stránku
   Počet návštěv / počet dotazů

Más contenido relacionado

Destacado

Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...
Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...
Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...
TUESDAY Business Network
 
Jak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, Enlogit
Jak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, EnlogitJak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, Enlogit
Jak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, Enlogit
TUESDAY Business Network
 
Pojistna Castka Neni Naporad Ivan Spirakus
Pojistna Castka Neni Naporad   Ivan SpirakusPojistna Castka Neni Naporad   Ivan Spirakus
Pojistna Castka Neni Naporad Ivan Spirakus
TUESDAY Business Network
 
Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)
Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)
Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)
TUESDAY Business Network
 

Destacado (19)

Duval
DuvalDuval
Duval
 
Microsoft Power Point Johannison Final
Microsoft Power Point   Johannison FinalMicrosoft Power Point   Johannison Final
Microsoft Power Point Johannison Final
 
Semrad Final
Semrad FinalSemrad Final
Semrad Final
 
Microsoft Power Point 60s Dworkin Web
Microsoft Power Point   60s Dworkin WebMicrosoft Power Point   60s Dworkin Web
Microsoft Power Point 60s Dworkin Web
 
Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...
Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...
Lokační služby: Hrozba pro naše soukromí? - Pavel Pešek (Vodafone Czech Repub...
 
TEDxPrague Představení
TEDxPrague PředstaveníTEDxPrague Představení
TEDxPrague Představení
 
Knap Final
Knap FinalKnap Final
Knap Final
 
Domansky
DomanskyDomansky
Domansky
 
Jak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, Enlogit
Jak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, EnlogitJak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, Enlogit
Jak se daří komerčnímu Linuxu v ČR i ve světě - Ondřej Suchý, Enlogit
 
Mini Seedcamp Prague Startups
Mini Seedcamp Prague StartupsMini Seedcamp Prague Startups
Mini Seedcamp Prague Startups
 
Pojistna Castka Neni Naporad Ivan Spirakus
Pojistna Castka Neni Naporad   Ivan SpirakusPojistna Castka Neni Naporad   Ivan Spirakus
Pojistna Castka Neni Naporad Ivan Spirakus
 
Muller 2
Muller 2Muller 2
Muller 2
 
Chyceni při činu - Matěj Hušek
Chyceni při činu - Matěj HušekChyceni při činu - Matěj Hušek
Chyceni při činu - Matěj Hušek
 
Vývoj internetového telefonování
Vývoj internetového telefonováníVývoj internetového telefonování
Vývoj internetového telefonování
 
Supsak
SupsakSupsak
Supsak
 
Xavier
XavierXavier
Xavier
 
Strategické řízení HR - Iva Bursová
Strategické řízení HR - Iva BursováStrategické řízení HR - Iva Bursová
Strategické řízení HR - Iva Bursová
 
Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)
Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)
Lessons Learned - od interim managera - Ján Dolejš (PP Partners)
 
Bartonickova
BartonickovaBartonickova
Bartonickova
 

Más de TUESDAY Business Network

2011 0330 czech open coffee info for developers
2011 0330 czech open coffee info for developers2011 0330 czech open coffee info for developers
2011 0330 czech open coffee info for developers
TUESDAY Business Network
 
Belbinův dotazník odpovědní formulář
Belbinův dotazník odpovědní formulářBelbinův dotazník odpovědní formulář
Belbinův dotazník odpovědní formulář
TUESDAY Business Network
 
Case study: Z malé firmy do velké - Ondřej Tomek
Case study: Z malé firmy do velké - Ondřej TomekCase study: Z malé firmy do velké - Ondřej Tomek
Case study: Z malé firmy do velké - Ondřej Tomek
TUESDAY Business Network
 
A nejlepší jsou fanoušci - Josef Havelka
A nejlepší jsou fanoušci - Josef HavelkaA nejlepší jsou fanoušci - Josef Havelka
A nejlepší jsou fanoušci - Josef Havelka
TUESDAY Business Network
 
Kompetence a rozvoj podnikatelů - Monika Barton
Kompetence a rozvoj podnikatelů - Monika BartonKompetence a rozvoj podnikatelů - Monika Barton
Kompetence a rozvoj podnikatelů - Monika Barton
TUESDAY Business Network
 
Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]
Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]
Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]
TUESDAY Business Network
 
Výsledky soutěže Best Project Management 2010
Výsledky soutěže Best Project Management 2010Výsledky soutěže Best Project Management 2010
Výsledky soutěže Best Project Management 2010
TUESDAY Business Network
 
Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...
Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...
Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...
TUESDAY Business Network
 
Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...
Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...
Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...
TUESDAY Business Network
 
Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...
Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...
Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...
TUESDAY Business Network
 

Más de TUESDAY Business Network (20)

S Androidem do lesa
S Androidem do lesaS Androidem do lesa
S Androidem do lesa
 
2011 0330 czech open coffee info for developers
2011 0330 czech open coffee info for developers2011 0330 czech open coffee info for developers
2011 0330 czech open coffee info for developers
 
Tuesday manual firemniho_clena2011
Tuesday manual firemniho_clena2011Tuesday manual firemniho_clena2011
Tuesday manual firemniho_clena2011
 
Belbinův obrázek
Belbinův obrázekBelbinův obrázek
Belbinův obrázek
 
Belbinův popis rolí
Belbinův popis rolíBelbinův popis rolí
Belbinův popis rolí
 
Belbinův dotazník odpovědní formulář
Belbinův dotazník odpovědní formulářBelbinův dotazník odpovědní formulář
Belbinův dotazník odpovědní formulář
 
Radana Brábníková - myšlenkové mapy
Radana Brábníková - myšlenkové mapyRadana Brábníková - myšlenkové mapy
Radana Brábníková - myšlenkové mapy
 
Case study: Z malé firmy do velké - Ondřej Tomek
Case study: Z malé firmy do velké - Ondřej TomekCase study: Z malé firmy do velké - Ondřej Tomek
Case study: Z malé firmy do velké - Ondřej Tomek
 
Spousta energie - Miroslav Spousta
Spousta energie - Miroslav SpoustaSpousta energie - Miroslav Spousta
Spousta energie - Miroslav Spousta
 
Neuroekonomika - František Koukolík
Neuroekonomika - František KoukolíkNeuroekonomika - František Koukolík
Neuroekonomika - František Koukolík
 
A nejlepší jsou fanoušci - Josef Havelka
A nejlepší jsou fanoušci - Josef HavelkaA nejlepší jsou fanoušci - Josef Havelka
A nejlepší jsou fanoušci - Josef Havelka
 
Kompetence a rozvoj podnikatelů - Monika Barton
Kompetence a rozvoj podnikatelů - Monika BartonKompetence a rozvoj podnikatelů - Monika Barton
Kompetence a rozvoj podnikatelů - Monika Barton
 
Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]
Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]
Pmd project value_management_sent [režim kompatibility]
 
Výsledky soutěže Best Project Management 2010
Výsledky soutěže Best Project Management 2010Výsledky soutěže Best Project Management 2010
Výsledky soutěže Best Project Management 2010
 
Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...
Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...
Projekt v krizi - konkrétní příklady projektů v krizi - Viktor Seige (Raiffei...
 
Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...
Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...
Co to je krize projektu aneb jak vytáhnout projekt z bryndy - Petr Maňas (Kla...
 
Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...
Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...
Praktický kontrolling při realizaci projektů ve stavebnictví - včasnost - Gyu...
 
Cyrani2
Cyrani2Cyrani2
Cyrani2
 
Jan Duben - Strategie Digitální Česko
Jan Duben - Strategie Digitální ČeskoJan Duben - Strategie Digitální Česko
Jan Duben - Strategie Digitální Česko
 
Patrick Zandl - Digitální dividenda
Patrick Zandl - Digitální dividendaPatrick Zandl - Digitální dividenda
Patrick Zandl - Digitální dividenda
 

Prokop

  • 1. Analýza návštěvnosti v SEO/SEM Marek Prokop, H1.cz +420 272 763 111 info@h1.cz www.h1.cz
  • 2. Klíčové ukazatele PPC kampaní Počet zobrazení (impresí) Počet kliků Míra prokliku (CTR - click-through rate) CPC (cost per click) = cena za klik Počet konverzí Konverzní poměr CPA (cost per action/aquisition) - cena za akci/získání zákazníka
  • 3. Jak spočítat maximální CPC hodnota získaného zákazníka: 200 × konverzní poměr: 200 × 0,02 = 4 - (náklady na správu / počet kliků): 4 - (2000/5000) = 3,60 Nezapomeňte na: druhotný konverzní poměr off-line konverze
  • 4. Sledování klíčových ukazatelů V rutinním provozu se KPI sledují na úrovni jednotlivých PPC systémů, případně jednotlivých kampaní (zejména jazykové a geografické cílení). Během optimalizace se pracuje na úrovni: reklamních sestav definovaných klíčových slov skutečných dotazů inzerátů
  • 5. Vhodné nástroje Conversion Tool v systému Google AdWords Google Analytics ClickTracks
  • 6. Případová studie - imprese a kliky Im p re se 3500 Počet impresí je dlouhodobě stabilní, 3000 neboť kampani předcházela detailní 2500 analýza klíčových slov a jejich 2000 množství proto v průběhu již příliš 1500 nestoupalo. Vysoký (leč pravidelně 1000 rozložený) rozptyl je dán přirozeným 500 týdenním cyklem. I-04 II-04 III-04 IV -04 V -04 V I-04 V II-04 V III-04 IX -04 X -04 K lik y 140 120 Počet prokliků a tedy i návštěvnost 100 naopak po celou dobu stoupá od 80 méně než 40 denně na počátku po 60 více než 90 denně na konci. 40 Vzhledem ke stabilnímu počtu 20 impresí je nárůst počtu prokliků dán 0 pouze růstem CTR. I-04 II-04 III-04 IV-04 V -04 VI-04 VII-04 V III-04 IX -04 X -04
  • 7. Případová studie - náklady K lik y 140 120 Ačkoli se počet prokliků během 10 100 měsíců optimalizace více než 80 zdvojnásobil ze 40 na 90 prokliků 60 denně… 40 20 0 I-0 4 II-0 4 III-0 4 IV -0 4 V -0 4 V I-0 4 V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4 X -0 4 N á k la d y 20 18 …náklady na inzerci rostly jen 16 14 během prvních pěti měsíců. Zpočátku 12 činily okolo 5 USD denně, během 10 prvních tří měsíců stouply na 8 USD 8 6 denně a od 5. měsíce se ustálily 4 těsně pod hranicí 10 USD denně. 2 Jak je to možné? 0 I-0 4 II-04 III-04 IV -04 V -0 4 V I-04 V II-04 V III-04 IX -04 X -0 4
  • 8. Případová studie - CTR a CPA CTR 7 ,0 0 % 6 ,0 0 % Míra prokliku (CTR) během 5 ,0 0 % optimalizace roste z necelých 2 % na 4 ,0 0 % počátku na přibližně 4,5 % na konci. 3 ,0 0 % To je důvodem zvyšování 2 ,0 0 % návštěvnosti (počtu prokliků) při stabilním počtu impresí. 1 ,0 0 % I-0 4 II-0 4 III-0 4 IV - 0 4 V -0 4 V I-0 4 V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4 X -0 4 CPC 0,30 0,25 Opačně než míra prokliku se vyvíjí průměrná cena za proklik (CPC), 0,20 která začíná okolo 0,13 USD, v 0,15 důsledku experimentů během prvních čtyř měsíců vystoupá na 0,20 USD, 0,10 ale nakonec klesá až k 0,10 USD. 0,05 I-04 II-04 III-04 IV-04 V-04 VI-04 VII-04 VIII-04 IX -04 X -04
  • 9. Případová studie - pozice CTR 7 ,0 0 % 6 ,0 0 % Podobný vývoj jako míra prokliku 5 ,0 0 % (CTR) ... 4 ,0 0 % 3 ,0 0 % 2 ,0 0 % 1 ,0 0 % I-0 4 II-0 4 III-0 4 IV - 0 4 V -0 4 V I-0 4 V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4 X -0 4 Pozice 2 2,5 3 …má i průměrná pozice inzerátů, 3,5 která se během optimalizace zlepšila 4 z hodnot okolo 5 na stabilní průměr 4,5 okolo 3,5. 5 5,5 6 6,5 I-04 II-04 III-04 IV-04 V-04 VI-04 VII-04 VIII-04 IX-04 X-04
  • 10. Případová studie - konverze K lik y 140 120 100 Již víme, že počet prokliků stoupá 80 od 40 denně na 90 denně. To je 60 nárůst o 125 %. 40 20 0 I-0 4 II-0 4 III-0 4 IV -0 4 V -0 4 V I-0 4 V II-0 4 V III-0 4 IX -0 4 X -0 4 K o nve rze 35 30 Počet konverzí naproti tomu stoupá 25 od počátečních 6 denně až ke 20 20 denně, což je nárůst o plných 233 %. 15 Jak je to možné? 10 5 0 I-04 II-04 III-04 IV -04 V -04 V I-04 V II-04 V III-04 IX -04 X -04
  • 11. Případová studie - konverzní poměr a náklady na konverzi K onverzní p o m ěr 50,00% 45,00% 40,00% Konverzní poměr je onou veličinou, 35,00% která se podílí na růstu počtu 30,00% konverzí spolu s růstem počtu 25,00% 20,00% prokliků. Během optimalizaci stoupal 15,00% z hodnot těsně pod 15 % až skoro ke 10,00% 25 %. 5,00% 0,00% I-04 II-04 III-04 IV-04 V -04 V I-04 V II-04 V III-04 IX -04 X -04 CPA 3,00 2,50 Růst konverzního poměru má za 2,00 následek i to, že s absolutním počtem konverzí klesají průměrné náklady 1,50 na konverzi z počátečních 1,20 USD 1,00 na výsledných 0,50 USD. 0,50 0,00 I-04 II-04 III-04 IV-04 V-04 VI-04 VII-04 VIII-04 IX-04 X-04
  • 12. Případová studie - shrnutí Ukazatel I-II/2004 X/2004 Změna Impresí 2121,4 2066,8 -2,6 % Kliků 40,3 87,0 +116,0 % CTR 1,90 % 4,27 % +121,7 % Náklady 6,35 10,00 +57,5 % CPC 0,16 0,11 -27,1 % Pozice 4,78 3,53 -26,2 % Konverzí 6,15 19,39 +215,2 % CR 15,26 % 22,28 % +46,0 % CPA 1,03 0,52 -50,0 %
  • 13. Jak měřit a analyzovat výsledky optimalizace pro vyhledávače
  • 14. Jde jenom o pozice…? Většina lidí hodnotí výsledky optimalizace pro vyhledavače jen podle dosažených pozic na několik často kladených dotazů. Je to správné? Abychom mohli odpovědět, musíme si ujasnit cíl SEO.
  • 15. Hlavní cíl SEO Cílem SEO je zviditelnit web ve vyhledavačích tak, aby na něj přicházelo co nejvíce dobře zacílených návštěvníků za přijatelné náklady.
  • 16. Co podmiňuje úspěch SEO Vhodná klíčová slova → počet návštěvníků, cílení, ROI Vysoké pozice → počet návštěvníků Výstižné odkazy → počet návštěvníků a cílení Účinné cílové stránky → konverzní poměr a ROI
  • 17. Dlouhý ocas (long tail) Nejčastější dotaz „vyhledávače“ – 167 návštěv Dotazy přivádějící méně než jednu „světové vyhledávače“ – 16 návštěv návštěvu týdně – „vyhledávač obrázků“ – 9 návštěv celkem 232 návštěv
  • 18. KPI – vyhodnocování výsledků KPI se odvozují ze zvolených cílů a strategie. Cílová KPI - příklady: Návštěvnost (relevantní) z vyhledavačů Konverzní poměr dotazů Bounce rate vstupních stránek Analytická KPI - příklady: Počet stránek webu / počet zaindexovaných stránek / počet vstupních stránek Počet dotazů na stránku Počet návštěv / počet dotazů